| Előző változat |
— | beuzemeles [2022/03/18 10:18] (aktuális) – létrehozva (az új ügyfeleknek kiküldött email linkek miatt ideiglenesen) era |
---|
| ===== Az első lépések ===== |
| |
| {{ :evir-faq:login.png?300|}} |
| Az eVIR rendszer használatba vétele: amikor egy eVIR szoftver telepítése megtörténik, akkor a rendszerben létrehozásra kerül egy olyan felhasználó, aki a rendszeren belül teljes (adminisztrátori) jogosultsággal rendelkezik. 3 információt juttatunk el a felhasználóhoz: |
| * a rendszer címe (pl. https://evir.hu/cegnev |
| * a felhasználó neve: (pl. kovacsgeza) |
| * a felhasználó jelszava (pl. Eixe3soh) |
| |
| Az adminisztrátor jogú felhasználó el tudja végezni azokat az alapbeállításokat (ld. [[evir:rendszer:rendszer|Rendszer és beállítások]] oldal) amelyekre a rendszer használatához szüksége lehet, kezelheti a törzsadatokat (ld. [[evir:torzsadatok:torzsadat_kezeles|Törzsadatok]]), valamint további felhasználókat hozhat létre, akiknek a jogosultságait beállíthatja ([[evir:rendszer:felhasznalok:jogosultsagi_rendszer|Jogosultsági rendszer]]). |
| |
| A legtöbb esetben az alapbeállítások megfelelnek, ezért azonnal el lehet kezdeni az érdemi munkát a rendszerrel. A legegyszerűbb folyamat a szolgáltatás számlázása. Az első, szolgáltatást tartalmazó számla elkészítéséhez a következő lépések vezetnek: |
| - A ''Törzsadatok -> Cikkszámok -> Új szolgáltatás'' menüpontban létre kell hozni azokat a szolgáltatásokat, amelyeket a bizonylatokon szerepeltetni szeretnénk ([[evir:torzsadatok:cikktorzs:cikkszamok|Cikkszámok]], [[evir:torzsadatok:cikktorzs:torzs_cikkszam|Cikkszám törzsadatok]]) |
| - A ''Partnerek -> Új cég mini'' vagy ''Partnerek -> Új személy mini'' menüpontban fel kell venni annak a cégnek vagy személynek legalább a nevét és címét, akinek a számlát ki kell állítani ([[evir:partnerek:partner_nyilvantartas|Partnernyilvántartás]], [[evir:torzsadatok:partner:torzs_partner|Partner törzsadatok]]) |
| - A ''Számlázás -> számla készítés'' menüpontban el lehet kezdeni a számla kiállítását ([[evir:szamlazas:szamla|Számla]], [[evir:bizonylatok:bizonylat_keszites|Bizonylat készítés]]) |
| Ha nem csak szolgáltatást, hanem terméket is szeretnénk számlázni, akkor az előző pontban írtak módosulnak azzal, hogy szolgáltatás helyett terméket kell felvenni a cikktörzsbe, valamint kiegészülnek a termékek raktári kezelésével, azaz: |
| - A ''Törzsadatok -> Cikkszámok -> Új termék'' menüpontban létre kell hozni azokat a termékeket, amelyeket a bizonylatokon szerepeltetni szeretnénk ([[evir:torzsadatok:cikktorzs:cikkszamok|Cikkszámok]], [[evir:torzsadatok:cikktorzs:torzs_cikkszam|Cikkszám törzsadatok]]) |
| - A ''Törzsadatok -> Raktártörzs -> Új raktár'' menüpontban létre kell hozni legalább egy raktárat, amibe majd be lehet vételezni a termékeket. ([[evir:torzsadatok:raktar:torzs_raktar|Raktár törzsadatok]]). Csak szolgáltatások kezelése esetén nincs szükség raktárakra, így ez a lépés kihagyható. |
| - A ''Raktár -> Bevételezés számláról'' menüpontban készletre kell vételezni a beszerzett termékeket ([[evir:raktar:raktar_bevetelezes|Raktári bevételezés]]) |
| - majd csak ez után kell elindítani a számla készítést a ''Számlázás -> számla készítés'' menüpontban. |
| |
| Javasolt további lépések: |
| * A ''Törzsadatok -> Pénzügyi'' menüpontban a pénzügyi törzsadatok áttekintése, szükség szerinti módosítása, különös tekintettel az ÁFA kulcsokra, fizetési módokra ([[evir:torzsadatok:penzugyi:torzs_penzugy|Pénzügyi törzsadatok]]) |
| * A ''Törzsadatok -> Bizonylat beállítások'' menüpontban a bizonylatokon megjelenített egyes információk (pl. gyári számok) és a bizonylatok alján szereplő megjegyzések beállítása ([[evir:torzsadatok:bizonylat:torzs_bizonylat|Bizonylat törzsadat]]) |
| * A ''Rendszer -> Beállítások -> Beállítások'' menüpontban érdemes áttekinteni és testre szabni a rendszer alapbeállításait (pl. számla nyomtatás példányszáma). ([[evir:rendszer:rendszer|Rendszer és beállítások]]) |
| * A ''Rendszer -> Felhasználók'' menüpontban létre lehet hozni további felhasználókat, jogosultságokat beállítani ([[evir:rendszer:felhasznalok:jogosultsagi_rendszer|Jogosultsági rendszer]]) |
| * Partner és Cikk Export/Import: néhány darabon túlmutató partner és/vagy cikkszám esetén célszerű az importálást használni. Cikkszámok (azaz termékek és szolgáltatások) esetén valamint partnerek (azaz cégek és személyek) esetében lehetőséget kínál a rendszer tömeges adatfelvitelre. Ezt tipikusan más rendszerből történő importálásra szokás használni. Ilyen módon akár több ezer tételt is gyorsan lehet felvinni a rendszerbe. Ezeket a ''Törzsadatok -> Partnerek -> Tömeges műveletek'' valamint a ''Törzsadatok -> Cikkszámok -> Tömeges műveletek'' menüpontban lehet kezelni. |
| |
| |