Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


beuzemeles

Különbségek

A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.


Előző változat
beuzemeles [2022/03/18 10:18] (aktuális) – létrehozva (az új ügyfeleknek kiküldött email linkek miatt ideiglenesen) era
Sor 1: Sor 1:
 +===== Az első lépések =====
 +
 +{{ :evir-faq:login.png?300|}}
 +Az eVIR rendszer használatba vétele: amikor egy eVIR szoftver telepítése megtörténik, akkor a rendszerben létrehozásra kerül egy olyan felhasználó, aki a rendszeren belül teljes (adminisztrátori) jogosultsággal rendelkezik. 3 információt juttatunk el a felhasználóhoz: 
 +  * a rendszer címe (pl. https://evir.hu/cegnev
 +  * a felhasználó neve: (pl. kovacsgeza)
 +  * a felhasználó jelszava (pl. Eixe3soh)
 +
 +Az adminisztrátor jogú felhasználó el tudja végezni azokat az alapbeállításokat (ld. [[evir:rendszer:rendszer|Rendszer és beállítások]] oldal) amelyekre a rendszer használatához szüksége lehet, kezelheti a törzsadatokat (ld. [[evir:torzsadatok:torzsadat_kezeles|Törzsadatok]]), valamint további felhasználókat hozhat létre, akiknek a jogosultságait beállíthatja ([[evir:rendszer:felhasznalok:jogosultsagi_rendszer|Jogosultsági rendszer]]).
 +
 +A legtöbb esetben az alapbeállítások megfelelnek, ezért azonnal el lehet kezdeni az érdemi munkát a rendszerrel. A legegyszerűbb folyamat a szolgáltatás számlázása. Az első, szolgáltatást tartalmazó számla elkészítéséhez a következő lépések vezetnek:
 +  - A ''Törzsadatok -> Cikkszámok -> Új szolgáltatás'' menüpontban létre kell hozni azokat a  szolgáltatásokat, amelyeket a bizonylatokon szerepeltetni szeretnénk ([[evir:torzsadatok:cikktorzs:cikkszamok|Cikkszámok]],  [[evir:torzsadatok:cikktorzs:torzs_cikkszam|Cikkszám törzsadatok]])
 +  - A ''Partnerek -> Új cég mini'' vagy ''Partnerek -> Új személy mini'' menüpontban fel kell venni annak a cégnek vagy személynek legalább a nevét és címét, akinek a számlát ki kell állítani ([[evir:partnerek:partner_nyilvantartas|Partnernyilvántartás]], [[evir:torzsadatok:partner:torzs_partner|Partner törzsadatok]])
 +  - A ''Számlázás -> számla készítés'' menüpontban el lehet kezdeni a számla kiállítását ([[evir:szamlazas:szamla|Számla]], [[evir:bizonylatok:bizonylat_keszites|Bizonylat készítés]])
 +Ha nem csak szolgáltatást, hanem terméket is szeretnénk számlázni, akkor az előző pontban írtak módosulnak azzal, hogy szolgáltatás helyett terméket kell felvenni a cikktörzsbe, valamint  kiegészülnek a termékek raktári kezelésével, azaz:
 +  - A ''Törzsadatok -> Cikkszámok -> Új termék'' menüpontban létre kell hozni azokat a termékeket, amelyeket a bizonylatokon szerepeltetni szeretnénk ([[evir:torzsadatok:cikktorzs:cikkszamok|Cikkszámok]],  [[evir:torzsadatok:cikktorzs:torzs_cikkszam|Cikkszám törzsadatok]])
 +  - A ''Törzsadatok -> Raktártörzs -> Új raktár'' menüpontban létre kell hozni legalább egy raktárat, amibe majd be lehet vételezni a termékeket. ([[evir:torzsadatok:raktar:torzs_raktar|Raktár törzsadatok]]). Csak szolgáltatások kezelése esetén nincs szükség raktárakra, így ez a lépés kihagyható.
 +  - A ''Raktár -> Bevételezés számláról'' menüpontban készletre kell vételezni a beszerzett termékeket ([[evir:raktar:raktar_bevetelezes|Raktári bevételezés]])
 +  - majd csak ez után kell elindítani a számla készítést a ''Számlázás -> számla készítés'' menüpontban.
 +
 +Javasolt további lépések:
 +  * A ''Törzsadatok -> Pénzügyi'' menüpontban a pénzügyi törzsadatok áttekintése, szükség szerinti módosítása, különös tekintettel az ÁFA kulcsokra, fizetési módokra ([[evir:torzsadatok:penzugyi:torzs_penzugy|Pénzügyi törzsadatok]])
 +  * A ''Törzsadatok -> Bizonylat beállítások'' menüpontban a bizonylatokon megjelenített egyes információk (pl. gyári számok) és a bizonylatok alján szereplő megjegyzések beállítása ([[evir:torzsadatok:bizonylat:torzs_bizonylat|Bizonylat törzsadat]])
 +  * A ''Rendszer -> Beállítások -> Beállítások'' menüpontban érdemes áttekinteni és testre szabni a rendszer alapbeállításait (pl. számla nyomtatás példányszáma). ([[evir:rendszer:rendszer|Rendszer és beállítások]])
 +  * A ''Rendszer -> Felhasználók'' menüpontban létre lehet hozni további felhasználókat, jogosultságokat beállítani ([[evir:rendszer:felhasznalok:jogosultsagi_rendszer|Jogosultsági rendszer]])
 +  * Partner és Cikk Export/Import: néhány darabon túlmutató partner és/vagy cikkszám esetén célszerű az importálást használni. Cikkszámok (azaz termékek és szolgáltatások) esetén valamint partnerek (azaz cégek és személyek) esetében lehetőséget kínál a rendszer tömeges adatfelvitelre. Ezt tipikusan más rendszerből történő importálásra szokás használni. Ilyen módon akár több ezer tételt is gyorsan lehet felvinni a rendszerbe. Ezeket a ''Törzsadatok -> Partnerek -> Tömeges műveletek'' valamint a ''Törzsadatok -> Cikkszámok -> Tömeges műveletek'' menüpontban lehet kezelni.
 +