Tartalomjegyzék

Felépítés, működés

A rendszer hagyományos szerver-kliens felépítésű rendszer, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a működése pontosan olyan, mint a hagyományos Internet böngészés egy böngészővel.
Az adatokat kizárólag a szerver tárolja, kliens oldalon semmilyen adattárolás nem történik.
Ennek a felépítésnek nagy előnye, hogy a rendszer címének (URL) és a felhasználónévnek / jelszónak ismeretében bármikor és bárhonnan használható a rendszer, mint ahogy a többi felhő alapú szoftver esetében is.

A rendszer szolgáltatásainak igénybe vételéhez tudni kell a rendszer címét, egy érvényes felhasználói nevet és a hozzá tartozó jelszót. Ezek birtokában egy böngészőben be lehet jelentkezni, és teljes értékűen használni a funkciókat.

A felület

Bejelentkezést követően hagyományos használat esetén az oldal bal oldalán található a menü, jobb oldalán pedig az adat terület.

  1. Hamburger ikon
    A fejléc bal felső sarkában található és a bal oldali menü egészének elrejtésére/megjelenítésére szolgál.
    A Rendszerbeállításokban megadható a Menü alapértelmezett állapota.
  2. Cégnév
    A menü tetején található cégnévre kattintva a kezdőoldal töltődik be.
    A Rendszerbeállításokban megadható a Menü alaphelyzetbe állítása, azaz hogy a megnyitott menüelemek a cégnévre kattintva milyen állapotba kerüljenek.
  3. Telephely
    Telephelyes működés esetén látszik csak! A felhasználóhoz rendelt telephely.
  4. Felhasználónév A bejelentkezett felhasználó neve, mely csak akkor jelenik meg, ha a Rendszerbeállításokban a Megjelenítés - rendszer területen bekapcsoljuk a láthatóságát!
  5. eVIR logó legördülő menü
    A feltelepített moduloktól függően különböző funkciók találhatók alatta.
    Alapértelmezetten:
    1. Felhasználónév: A bejelentkezett felhasználó neve itt mindig látható.
    2. Hibabejelentés: Az alapértelmezett levelezőprogramot nyitja meg kitöltve a címzett és tárgy adatokkal, így a bejelentésre kerülő hibák biztosan jó címre érkeznek!
      Hibák bejelentése
    3. Kijelentkezés: Kijelentkezik az eVIR rendszerből.
  6. Menü
    Ha az adott menüpont után van, akkor további menüpontok tartoznak hozzá.
    Csak azok a menüpontok láthatóak, amelyekhez a bejelentkezett felhasználónak joga van.
  7. Menüelem
    A menüben lehet a végrehajtandó funkciót kiválasztani.
    Például: Személy rögzítése, Számla készítése, …

    Navigáció
  8. Visszalépésre a bal vagy a jobb felső sarokban levő gombot lehet használni. A böngésző navigációs gombjainak (előre/hátra, back/forward) használata nem javasolt. Főleg olyan helyen tiltott, ahol űrlapok kitöltése fordul elő.
    A dupla kattintás is szabálytalanságot szokott eredményezni, sehol nincs rá szükség a rendszeren belül.
  9. Dokumentáció link az eVIR Tudásbázis főoldalára irányít.
    1. vagy Súgó link, ami a programban megnyitott funkció konkrét leírásához irányít.
  10. A felfelé mutató nyílra kattintva az oldal tetejére ugrik
    1. A lefelé mutató nyílra kattintva az oldal aljára ugrik.



Adatbevitel

  1. Csak a *-al jelölt mezők kitöltése kötelező, az egyéb mezők kitöltése opcionális.
  2. Dátumok .-al vagy --al elválasztva is bevihetőek, vagy a naptár ikonra kattintva is kiválaszthatóak.
  3. Kizárólag szerver oldali adatellenőrzés van, azaz csak az oldal ismételt töltődésekor történik meg az adatbeviteli hibák jelzése.
  4. Kliens oldalon (azaz a böngészőben) semmilyen adatfeldolgozás és aktív folyamat nem zajlik.
    Ez azt (is) jelenti, hogy csak azok az adatok jutnak el a rendszerhez, amelyet a | Felvesz | gomb megnyomását követően a böngésző elküld a szervernek.

Listák

Nyomtatás

Kezdőoldal