Online számla hibakezelés

Az adatszolgáltatás és lekérdezés teljesen automatikusan működik a háttérben, de vannak olyan esetek, amikor olyan hiba lép fel, ami felhasználói beavatkozást igényel. Ez magától már nem fog megoldódni, így a rendszer a beavatkozásra jogosult összes felhasználónak folyamatosan egy hibaüzenetet mutat egészen addig, ameddig valamelyikük nem oldja meg a problémát:


A hiba elhárítás első lépése az Online számla portál meglátogatása:


A portál bal felső sarkában látszik, ha valamilyen beavatkozásra váró probléma van:

Folyamat állapotok

Itt jellemzően „WARN” vagy „ERROR” szerepel attól függően, hogy csak figyelmeztetés vagy hiba lépett fel. Zárójelben az érintett számlák mennyisége látható.


Erre kattintva megkapjuk a listát a problémás számlákról:


A listában a számlaszámra kattintva láthatóvá válnak a részletes adatok. Példa egy figyelmeztetésre:


Példa egy hibára:


A lényeges információ az „Info” részben található, ami a NAV-tól visszakapott üzenetet tartalmazza. Az üzenet tartalmától függően 3 féle hibakezelés létezik:

Akár a Státusz lekérdezés, akár a Tudomásulvétel módot használtuk, a sikeres végrehajtás után a hibaüzenet eltűnik, és az Online számla portálon sem látszik a Folyamat állapotok részben hibás számla.


Kapcsolódó oldalak: