Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


evir:onlineszamla:hibakezeles

Különbségek

A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.

Összehasonlító nézet linkje

Előző változat mindkét oldalonElőző változat
Következő változat
Előző változat
evir:onlineszamla:hibakezeles [2019/12/30 11:27] royalevir:onlineszamla:hibakezeles [2021/06/01 09:04] (aktuális) era
Sor 1: Sor 1:
 ===== Online számla hibakezelés ===== ===== Online számla hibakezelés =====
  
-Az adatszolgáltatás és lekérdezés teljesen automatikusan működik a háttérben, de vannak olyan esetek, amikor olyan hiba lép fel, ami felhasználói beavatkozást igényel. Ez magától már nem fog megoldódni, így a rendszer a beavatkozásra jogosult összes felhasználónak folyamatosan egy hibaüzenetet mutat egészen addig, ameddig valamelyikük nem oldja meg a problémát:+Az adatszolgáltatás és lekérdezés teljesen automatikusan működik a háttérben, de vannak olyan esetek, amikor olyan hiba lép fel, ami felhasználói beavatkozást igényel. Ez magától már nem fog megoldódni, így a rendszer a beavatkozásra jogosult összes felhasználónak folyamatosan egy [[evir:onlineszamla:hibauzenetek|hibaüzenet]]et mutat egészen addig, ameddig valamelyikük nem oldja meg a problémát:
 {{:evir:onlineszamla:osz_hiba01.png?direct |}} {{:evir:onlineszamla:osz_hiba01.png?direct |}}
  
Sor 7: Sor 7:
  
  
-A hiba elhárítás első lépése az Online számla portál meglátogatása:+---- 
 + 
 +A hiba elhárítás első lépése az [[evir:onlineszamla:onlineszamla_portal|Online számla portál]] meglátogatása:
 {{:evir:onlineszamla:osz_portal.png?direct |}} {{:evir:onlineszamla:osz_portal.png?direct |}}
  
  
 +
 +----
  
  
 A portál bal felső sarkában látszik, ha valamilyen beavatkozásra váró probléma van: A portál bal felső sarkában látszik, ha valamilyen beavatkozásra váró probléma van:
-{{:evir:onlineszamla:osz_portal_warn.png?direct |}} + 
-Itt jellemzően "WARN" vagy "ERR" szerepel attól függően, hogy csak figyelmeztetés vagy hiba lépett fel. Zárójelben az érintett számlák mennyisége látható. Erre kattintva megkapjuk a listát a szmálákról:+{{:evir:onlineszamla:osz_portal_warn.png?direct}} {{:evir:onlineszamla:osz_error.png?direct}} 
 + 
 +{{fa>info-circle?lg}} **[[evir:onlineszamla:folyamat_allapotok|Folyamat állapotok]]** 
 + 
 + 
 +Itt jellemzően "WARN" vagy "ERROR" szerepel attól függően, hogy csak figyelmeztetés vagy hiba lépett fel. Zárójelben az érintett számlák mennyisége látható.  
 +  * A "**WARN**" az csak egy warning, egy figyelmeztetés. Ebben az esetben megtörtént az adatszolgáltatás, viszont a NAV részéről felmerült valamilyen észrevétel. Nem biztos, hogy helyesbíteni kell a számlát, de azért érdemben foglalkozni kell vele.  
 +  * Az "**ERROR**" viszont hibát jelent! Ebben az esetben jellemzően nem történik meg az adatszolgáltatás, így nagyon fontos, hogy mielőbb foglalkozzon a felhasználó a probléma elhárításával. 
 + 
 + 
 +---- 
 +Erre kattintva megkapjuk a listát a problémás számlákról:
 {{:evir:onlineszamla:osz_statusz_lista.png?direct |}} {{:evir:onlineszamla:osz_statusz_lista.png?direct |}}
  
  
-A listában a számlaszámra kattintva láthatóvá válnak a részletes adatok:+---- 
 + 
 + 
 +A listában a számlaszámra kattintva láthatóvá válnak a részletes adatok. Példa egy figyelmeztetésre:
 {{:evir:onlineszamla:osz_szamla_statusz.png?direct |}} {{:evir:onlineszamla:osz_szamla_statusz.png?direct |}}
 +
 +
 +----
 +Példa egy hibára:
 +{{:evir:onlineszamla:onlineszamla_unique.png?direct |}}
 +
 +
 +----
  
  
 A lényeges információ az "Info" részben található, ami a NAV-tól visszakapott üzenetet tartalmazza. A lényeges információ az "Info" részben található, ami a NAV-tól visszakapott üzenetet tartalmazza.
 Az üzenet tartalmától függően 3 féle hibakezelés létezik: Az üzenet tartalmától függően 3 féle hibakezelés létezik:
 +{{ :evir:onlineszamla:online_szamla_hibakezelesek.png |}}
   * **Státusz lekérdezés** \\ Ha olyan probléma volt, ami az adatszolgáltatás megtörténtével kapcsolatos, akkor ez a funkció meg szokta oldani a problémát. Bármikor lehet ilyen extra státusz lekérdezést csinálni, nem lehet vele problémát okozni, ezért javasolt ezzel kezdeni a hibaelhárítást. Két olyan jellemző eset van, amikor ez a hibaüzenet elő szokott jönni:   * **Státusz lekérdezés** \\ Ha olyan probléma volt, ami az adatszolgáltatás megtörténtével kapcsolatos, akkor ez a funkció meg szokta oldani a problémát. Bármikor lehet ilyen extra státusz lekérdezést csinálni, nem lehet vele problémát okozni, ezért javasolt ezzel kezdeni a hibaelhárítást. Két olyan jellemző eset van, amikor ez a hibaüzenet elő szokott jönni:
-    * Megtörtént az adatszolgáltatás a számláról, de az eVIR nem kapta vissza időben a tranzakció azonosítót a NAV-tól, ezért később újra megpróbálta beküldeni a számlát, de erre azt az üzenetet kapja vissza, hogy ezzel a számlaszámmal már történt adatszolgáltatás.+    * Megtörtént az adatszolgáltatás a számláról, de az eVIR nem kapta vissza időben a tranzakció azonosítót a NAV-tól, ezért később újra megpróbálta beküldeni a számlát, de erre azt az üzenetet kapja vissza, hogy ezzel a számlaszámmal már történt adatszolgáltatás (ez látható az egyik képernyőfotón)
     * A számla és a stornó/helyesbítő számla egymás utáni kiállításakor a módosító számla beküldésekor a NAV még nem dolgozta fel az eredeti számla adatait, így a módosító számla beküldésére azt az üzenetet adja vissza, hogy még nem érkezett adatszolgáltatás a hivatkozott számláról.     * A számla és a stornó/helyesbítő számla egymás utáni kiállításakor a módosító számla beküldésekor a NAV még nem dolgozta fel az eredeti számla adatait, így a módosító számla beküldésére azt az üzenetet adja vissza, hogy még nem érkezett adatszolgáltatás a hivatkozott számláról.
-  * **Tudomásul véltel** \\ Amennyiben a hibaüzenet csak valami olyan figyelmeztetés, amit figyelmen kívül szeretnénk hagyni, akkor a ''Tudomásul vétel'' linket kell használni, és a megjelenő űrlapot kitöltve jóváhagyni:{{:evir:onlineszamla:osz_tudomasul_vetel.png?direct |}} Fontos, hogy ez nem oldja meg az esetleges problémát, csak a figyelmeztetés megjelenését kapcsolja ki ennek a számlának a vonatkozásában. +  * **Tudomásulvétel** \\ Amennyiben a hibaüzenet csak valami olyan figyelmeztetés, amit figyelmen kívül szeretnénk hagyni, akkor a ''Tudomásulvétel'' linket kell használni, és a megjelenő űrlapot kitöltve jóváhagyni:{{:evir:onlineszamla:osz_tudomasul_vetel.png?direct |}} Fontos, hogy ez nem oldja meg az esetleges problémát, csak a figyelmeztetés megjelenését kapcsolja ki ennek a számlának a vonatkozásában. 
-  * **Számla újraküldése** \\Elméletileg erre a funkcióra nem lehet szükség, a rendszer magától próbálkozik az ismételt adatszolgáltatással. Könnyen hibát eredményezhet, ha már korábban beküldött számla adatait manuálisan újraküldetjük a rendszerrel, ezért tényleg csak végszükség esetén használandó.+  * **Számla újraküldése** \\ Elméletileg erre a funkcióra nem lehet szükség, a rendszer magától próbálkozik az ismételt adatszolgáltatással. Könnyen hibát eredményezhet, ha már korábban beküldött számla adatait manuálisan újraküldetjük a rendszerrel, ezért tényleg **csak végszükség esetén használandó**. 
 + 
 + 
 +Akár a ''Státusz lekérdezés'', akár a ''Tudomásulvétel'' módot használtuk, a sikeres végrehajtás után a hibaüzenet eltűnik, és az [[evir:onlineszamla:onlineszamla_portal|Online számla portálon]] sem látszik a ''[[evir:onlineszamla:folyamat_allapotok|Folyamat állapotok]]'' részben hibás számla. 
 + 
 +-----
  
 +Kapcsolódó oldalak:
 +  * [[evir:onlineszamla:onlineszamla_portal|Online számla portál]]
 +  * [[evir:onlineszamla:onlineszamla_statusz_adatai|Online számla státusz adatai]]
 +  * [[evir:onlineszamla:folyamat_allapotok|Online számla folyamat állapotok]]
 +  * [[evir:onlineszamla:indulas|Indulás]]
 +  * [[evir:onlineszamla:indulas2.0|Indulás 2.0]]
 +  * [[evir:onlineszamla:indulas3.0|Indulás 3.0]]
 +  * [[evir:onlineszamla:mukodes|Működés]]
 +  * [[evir:onlineszamla:onlineszamla_lista|Online számla listák]]
 +  * [[evir:onlineszamla:hibauzenetek|Hibaüzenetek]]
 +  * [[evir:szamlazas:szamla|Számlázás]]
 +  * [[evir:alapok:altalanos_hibakezeles|Általános hibakezelés]]
  
-Akár a ''Státusz lekérdezés'', akár a ''Tudomásul vétel'' módot használtuk, a sikeres végrehajtás után a hibaüzenet eltűnik, és az Online számla portálon sem látszik a ''Folyamat állapotok'' részben hibás számla. 
evir/onlineszamla/hibakezeles.1577701676.txt.gz · Utolsó módosítás: 2019/12/30 11:27 szerkesztette: royal