Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


rendszer

Rendszer és beállítások

Az eVIR rendszert igen alaposan testre lehet szabni, a működését különböző beállításokkal az igényeknek megfelelően lehet alakítani. Természetesen ez nem kötelező, olyan alapbeállításokkal kerül feltelepítésre a szoftver, amivel rendeltetésszerű használatra alkalmas.


Beállítások

A beállítások egy részét a Törzsadatok oldalon leírtakkal lehet megváltoztatni, de ennél sokkal mélyebb szinten lehet a Rendszer → Beállítások → Beállítások menüpontban beavatkozni. Ez a menüpont a feltelepített modulok beállítási lehetőségei alapján tevődik össze, az egyes blokkjai és az abban levő beállítások rendszer szinten érvényesülnek. Ezek a beállítások közül több olyan is van, amelyet felhasználó szinten is lehet befolyásolni a Rendszer → Felhasználói fiók → Saját beállítások menüpontban. Itt csak olyan beállítások jelennek meg, ami a bejelentkezett felhasználóra vonatkoznak, csak a saját működésre van hatással.


Folyamat visszaszerzés

Mivel a rendszer interneten keresztül érhető el, ezért számolni kell azzal a lehetőséggel, hogy megszakad a kapcsolat, ilyenkor sajnos a böngészőben levő, de a szerver részére még el nem küldött adatok elvesznek. Szerver oldalon a rendszer tudja, hogy a felhasználó éppen milyen műveletet hajtott végre utoljára egy munkaszakaszban, ezért képes az utolsó ismert állapotba visszatérni, és a folyamatot onnan folytatni. Egyszerűbben megfogalmazva ez azt jelenti, hogy ha pl. éppen egy számla készítés huszadik tételénél szakad meg a kapcsolat, akkor az előző 19 tételt tartalmazó bizonylat készítési állapot még megmenthető. Ez a funkció a Rendszer → Felhasználói fiók → folyamat visszaszerzés menüpontban található.


Felhasználók

A felhasználók kezelése is ide tartozik, a Rendszer → Felhasználók menüpontban érhető el. Leírása a Jogosultsági rendszer oldalon található.


Naplók

A rendszer működésével kapcsolatos folyamatok minden egyes lépést rögzítenek, utólag visszakereshetővé teszik. Ezek a naplók találhatóak meg a Rendszer → Naplók menüpontban. A következők érhetőek el:

  • Rendszernapló: a rendszerszintű napló, ahol munkafolyamat azonosító szinten lehet látni az indított modulokat és egyéb eseményeket
  • Felhasználói napló: felhasználói szinten naplózott események
  • Kiküldött email napló: a rendszerből kiküldött e-mailek felsorolása
  • Bizonylat napló: a rendszerben kiállított összes bizonylat szerepel benne, a kiállítás dátumával és a készítő felhasználóval együtt
  • Bejelentkezési napló: a sikeres és sikertelen bejelentkezéseket tartalmazza


Testreszabott listák

A Listák oldalon van szó a testre szabott listákról, amelyek a Jogosultsági rendszer oldalon említett STAFF privilégium birtokában hozhatóak létre. Ezeket a listákat is a Rendszer menüponton belül lehet összefoglalva megtalálni:

  • Rendszer → Beállítások → Testreszabott listák: az összes felhasználó összes listáját lehet ebben a menüponban megtalálni
  • Rendszer → Felhasználói fiók → Saját listák: a saját testre szabott listákat lehet megtekinteni

Jelszócsere

A bejelentkezett felhasználó a saját jelszavát tudja módosítani a Rendszer → Felhasználói fiók → Jelszócsere menüpontban. Kizárólag a régi jelszó birtokában lehet jelszót cserélni, mivel a bejelentkezett felhasználó régi jelszavát, majd kétszer az új jelszót kell megadni a sikeres módosításhoz.

rendszer.txt · Utolsó módosítás: 2014/11/13 22:35 szerkesztette: royal