Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


szallitolevel

Szállítólevél

A rendszerrel az adatbázisban található adatok alapján lehet szállítólevelet készíteni. A bizonylat készítésről általánosságban itt lehet olvasni: Bizonylat készítés

A szállítólevél készítésének lépései:

  1. Szállítólevél készítés elindítása a Szállítólevél → Szállítólevél készítése menüpontban
  2. Partner kiválasztása
  3. Paraméterek megadása:
    1. Dátum (Nem módosítható, a rendszer állítja be)
    2. Teljesítés dátuma
    3. Árkategória kiválasztása
  4. Megjegyzés írása
  5. Tételek hozzáadásának ismétlése egészen addig, ameddig az összes kívánt tétel szerepel a bizonylaton
  6. Felvesz gomb hatására elkészül a szállítólevél, amiből a beállításokban meghatározott mennyiségű példányokat (eredeti + másolatok) tartalmazó PDF kerül generálásra, melyet a böngésző jelenít meg.
  7. Az elkészült szállítólevél példányokat ki kell nyomtatni, majd a cég ügyviteli folyamatai szerint kezelni

A szállítólevél elsődlegesen az árumozgás dokumentálására, a termékek átvételének igazolására szolgál. A kiállított szállítólevelet a hatályos szabályozás szerint ésszerű időn belül (tipikusan 15 nap) számlázni kell. A szállítólevél számlázása a Bizonylat készítés oldalon leírt módon egyszerűen és gyorsan, az adatok ismételt felvitele nélkül megtörténhet.


Ha a szállítólevélen olyan termékek találhatóak, amelyeket a vevő nem vett át, visszaküldött, akkor a Szállítólevél → Visszáru szállító menüpontban lehet egy korábban kiállított szállítólevél alapján visszárut tartalmazó szállítólevelet készíteni. Kiszámlázott szállítólevélről már nem lehet visszáruzni ilyen módon, ott a számla helyesbítéssel történik a visszavétel.

Ha az áru átadása meghiúsul, akkor lehetőség van egy teljes szállítólevél stornózására is a Szállítólevél → Szállítólevél storno menüpontban.

Közösségen belüli ÁFA mentes értékesítés támogatására az export számla analógiájára lehetőség van export szállítólevelet készíteni a Szállítólevél → Exportszállító készítése menüpontban. Ezen a bizonylaton a cikktörzsben tárolt ÁFA kulcsoktól függetlenül, ÁFA tartalom nélkül kerülnek a tételek a bizonylatra.

A Szállítólevél → Szállítólevél lista menüpontból elindulva, egy szállítólevelet kiválasztva elérhető néhány speciális funkció is a számla nézet navigációs sávjából:

  • Lezárás: a szállítólevél tartalma valamilyen ok miatt nem kerül számlázásra, a rendszer többet nem fogja számlázandóként kezelni
  • Ár nélküli nyomtatás: a szállítólevélből olyan másolat példányt lehet nyomtatni, amely nem tartalmaz semmilyen árat.
  • Storno: ugyan azt a funkcionalitást lehet elérni, mint a Szállítólevél → Szállítólevél storno menüpontból
  • Díjbekérő nyomtatás: a szállítólevéllel megegyező adattartalmú díjbekérő PDF dokumentum előállítása. Tipikus felhasználási területe a raktárkészletből lefoglalt (azaz szállítólevélre tett) árukészlet előre fizetéssel történő támogatása. Az összeg beérkezését követően a szállítólevél pár gombnyomással számlázható.

A rendszer kezeli a rész-számlázásokat, nem jelent problémát ha egy szállítólevél tételei több számlán kerülnek számlázásra.

szallitolevel.txt · Utolsó módosítás: 2014/11/13 22:53 szerkesztette: royal