Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


szamla_email

Számla küldés e-mailben

Beállítás

A rendszer lehetőséget biztosít a számlák (és szinte bármilyen másik bizonylat) e-mailben történő automatizált kiküldésére. Ehhez a funkcionalitáshoz szükség van néhány beállításra, amelyek a következők:

  • Törzsadatok → Pénzügyi → Email → Email sablon menüpontban létre kell hozni azt az e-mail sablont, amit küldetni szeretnénk a rendszerből. Ki kell pipálni azokat a bizonylat típusokat, amelyekhez ez a sablon használható lesz. Ha nem csak értesítő levelet kell küldeni, hanem magát a számlát is mellékletként szeretnénk elküldeni, akkor ki kell jelölni a Csatolt pdf lehetőséget is.
  • Törzsadatok → Pénzügyi → Email értesítő → Beállítás menüpontban először ki kell választani a bizonylat típusát, majd a következő lépesben megadni a paramétereket:
    • Művelet: A felvesz jelenti a bizonylat rögzítésekor való automatikus küldést, a nézeget pedig a bizonylat megtekintő ablakból való küldési lehetőséget. Mindkettő kiválasztható.
    • Email tipus: a partner nyilvántartásban ehhez a típushoz rögzített címre történjen a küldés
    • From: a kiküldött levelek feladója
    • Tárgy prefix: a kiküldött levelek tárgy sorának elejére kerülő szöveg (pl. [pénzügy] vagy [likviditás], stb., de üresen is lehet hagyni)
    • Bcc: a kiküldött levelek erre a címre is elküldésre kerülnek titkos másolatként. Célszerű valamilyen saját e-mail címet beállítani, így egyszerűen ellenőrizhető, hogy tényleg sikerült-e a rendszernek a levelet legenerálnia és elküldenie.
  • Ha a számla első számú eredeti példányát szeretnénk a vevőnek ilyen módon kiküldeni, akkor az erre vonatkozó beállítást a Rendszer → Beállítások → Beállítások menüpontban, a Logisztika részen a Bizonylat első példány legördülőben lehet megtenni.

A használata

Helyes beállítások esetén a számla készítésnél megjelent egy E-mail értesítő rész a Partner adatok és a Paraméterek blokk között, a következő elemekkel:

  • Értesítő sablon: A beállításokban létrehozott sablon neve
  • Név: az e-mail címzettjének neve
  • Email cím: az e-mail címzettjének e-mail címe
  • Értesítő küldése: ha ez ki van pipálva, akkor küld a rendszer e-mailt
  • Email cím módosítása: ha ez kipipálásra kerül, akkor a rendszer a Név és Email cím mezőkben megadott adatokat rögzíti a Partner adatok részen kiválasztott partnerhez. Ha már volt ott adat, akkor az itt megadott adatok felülírják azokat.

Partner kiválasztásakor az adatok automatikusan betöltődnek, amennyiben rendelkezésre állnak. Magát a számlát a szokott módon kell elkészíteni, ahogyan az a Számla készítés oldalon szerepel. A bizonylat rögzítése után (azaz a Felvesz gomb megnyomását követően), a rögzített bizonylat adatai alapján kerül elküldésre a bizonylat.

szamla_email.txt · Utolsó módosítás: 2017/04/24 13:34 szerkesztette: royal