Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


szamla_helyesbites_storno

Számla helyesbítés, stornó

A rendszer a kiállított számlát a hatályos szabályozásnak megfelelően nem engedi utólag javítani, módosítani. A számítógéppel kiállított számlán javítás, módosítás kézzel nem vezethető fel. Ez azt jelenti, hogy amennyiben a számítógéppel előállított számlát kell korrigálni, akkor az vagy számlával egy tekintet alá eső okirattal (pl. helyesbítő számla) vagy pedig az eredeti számla sztornírozásával és szükség esetén új számla kiállításával lehet.

Alaki hibák miatt csak stornózni lehet, azonban ha az ÁFA összegét érinti a változás, akkor helyesbítő számla kiállításával kell a korrekciót elvégezni.

Helyesbítő számlát abban az esetben lehet használni, ha a kiállított számlán a tételek rossz mennyiséggel, összeggel, áfa kulccsal szerepeltek, vagy a szükségesnél több, illetve kevesebb tétel került a számlára. Ebben az esetben egy új számla kerül kiállításra negatív végösszeggel. Az eredeti pozitív és a helyesbítő negatív számla együttesen fogja meghatározni a fizetendő vagy visszatérítendő összeget, teljes helyesbítés esetén pedig a nullás egyenleg „érvényteleníti” az eredeti számlát.

Storno számla

Storno számla kiállításával az eredetileg kiállított számlát lehet érvényteleníteni, ha a teljesítés meghiúsul (pl. rossz névre van kiállítva a számla, vevő nem fogadja be a számlát, stb.). A stornó számla teljesítés dátuma az eredeti számla dátumával egyezik meg. Számla stornózását két módon lehet elindítani:

  • Számlázás→Számla lista menüpontban a számlát kiválasztani, rákattintani, majd a számla nézetben a navigációs részen megjelenő Stornó szövegre kattintani. Ha nem lehet a Stornó szövegre kattintani, akkor a számla nem stornózható (mert pl. már korábban stornózva lett)
  • Számlázás→Számla storno menüpontban a számlaszám megadása után a Tovább gombra kattintani

Mindkét esetben a rendszer megmutatja a stornózandó számla adatait. Ha tényleg ezt a számlát kell stornózni, akkor a Felvesz (STRONO) gombra kell kattintani. Erre elkészül a Stornó számla PDF formátumban, amit a cég ügyviteli folyamatainak megfelelően kell tovább kezelni.


Helyesbítő számla

Helyesbítő számlát abban az esetben kell kiállítani, ha a számlán szereplő tételekkel kapcsolatban kell javítást eszközölni (pl. rossz ÁFA kulcs, helytelen mennyiség, stb.). A helyesbítő számlán szerepelnek az eredeti számla tételei negatív előjellel, majd pedig a helyes tételek. A két számla (eredeti + helyesbítő) együttesen határozza meg a fizetendő összeget. A helyesbítő számla teljesítés dátuma a javítás időpontja.

Számla helyesbítését két módon lehet elindítani:

  • Számlázás→Számla lista menüpontban a számlát kiválasztani, rákattintani, majd a számla nézetben a navigációs részen megjelenő Helyesbítő számla szövegre kattintani. Ha nem lehet a Helyesbítő számla szövegre kattintani, akkor a számla nem helyesbíthető (mert pl. már korábban stornózva vagy helyesbítve lett)
  • Számlázás→Helyesbítő számla menüpontban a számlaszám megadása után a Tovább gombra kattintani

Mindkét esetben a rendszer elindítja a számla készítést olyan módon, hogy az eredeti számla tételei betöltésre kerülnek, lehetőséget biztosítva a helyes mennyiségek kiválasztására. A rendszer lehetőséget biztosít a helyesbítő tételeken felül még további tételek hozzáadására, majd ezt követően a Felvesz gomb hatására elkészül a helyesbítő számát tartalmazó PDF, amit a cég ügyviteli folyamatainak megfelelően kell tovább kezelni.

szamla_helyesbites_storno.txt · Utolsó módosítás: 2014/11/13 22:44 szerkesztette: royal