Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


webadmin

Webadmin

A webadmin rendszer egy speciális eVIR modul, ami önállóan használható web-, és levelezőszerverek felhasználóinak adminisztrálására. Alapvetően kétféle módon működik:

  • admin jogú felhasználóval bejelentkezve lehetőség van a beállítások módosítására, e-mail címek es web tárhelyekkel kapcsolatos munkára
  • e-mail címmel bejelentkezve lehet automatikus választ beállítani, spam szűrési szabályokat módosítani, stb.

Ügyfelek

A Webadmin → Ügyfelek menüpontban ügyfeleket lehet kezelni. A domain neveket és az adminokat is ügyfélhez kell rendelni, ilyen módon biztosítható a hozzáférések jogosultságának egyszerű szabályozása.

  • Webadmin → Ügyfelek → Új ügyfél: új ügyfelet lehet felvenni. A megadandó adatok:
    • Név: az ügyfél neve, tetszőleges karaktersorozat
    • Aktív: az aktív állapot jelzése
    • Megjegyzések: tetszőleges megjegyzés
    • Adminok: az ügyfélhez tartozó admin felhasználók hozzárendelése
  • Webadmin → Ügyfelek → Ügyféllista: az ügyfelek listáját lehet megnézni, ügyfelet módosítani

Domain nevek

A Webadmin → Domain menüpontban a rendszer által kezelt domain neveket lehet kezelni. Csak az itt megadott domain nevekhez lehet szolgáltatásokat rendelni, azaz tárhelyeket, e-mail címeket létrehozni, stb.

  • Webadmin → Domain → Új domain: új domain nevet lehet felvenni a rendszerbe és összerendelni ügyfelekkel a következő adatok megadásával:
    • Ügyfél: a korábban megadott ügyfelek közül lehet választani
    • Domain: a kezelendő domain név
    • Relay: amennyiben a domain névhez nem postafiókok fognak tartozni, hanem mail relay szolgáltatás, akkor ezt ki kell pipálni
    • Alapértelemzett e-mail qouta: a domain névhez létrehozandó e-mail cim tárhelyének maximális mérete
    • E-mail domain qouta: a domain névhez tartozó összes e-mail cím összes tárhelye
    • Megjegyzések: a domain névhez tartozó szabad szöveges megjegyzés helye
  • Webadmin → Domain → Domain lista: a domain neveket lehet megnézni, törölni

Adminisztrátorok

A Webadmin → Admin menüpontban a felhasználókat (adminisztrátorok) lehet összerendelni az ügyfelekkel. A felhasználókat és a jogosultságokat a Rendszer → Felhasználók menüpontban kell létrehozni, itt csak az összerendelés valósítható meg.

  • Webadmin → Admin → Új admin: új tömeges összerendelés. A felhasználók közül egyet kijelölve bármennyi ügyfelet lehet hozzá választani.
  • Webadmin → Admin → Admin-ügyfél lista: egy adminhoz rendelt ügyfeleket lehet megnézni
  • Webadmin → Admin → Új admin kapcsolat: egy ügyfél egy adminnal történő összerendelése
  • Webadmin → Admin → Admin kapcsolat lista:adminok ügyfelenként
  • Webadmin → Mail: az e-mail postafiókokkal kapcsolatos menüpontok
    • Szűrőlista: e-mail fiókokhoz exim filter manuális beállítási lehetősége
    • E-mail: Az e-mail címek kezelése
    • Új e-mail: Új e-mail cím létrehozása
    • E-mail jelszó ellenőrzés: Az e-mail címhez tartozó jelszó helyességének ellenörzése
    • E-mail lista: lista a rendszerben szereplő e-mail címekről
  • Alias: e-mail aliasok / továbbítások kezelése
    • Új alias: új e-mail alias vagy továbbítás beállítása
    • Alias lista: a már létező aliasok listája
  • Csoportos Mail: csoportos mail postafiók kezelése
    • Új Csoportos mail: csoportos mail postafiók létrehozása
    • Csoportos mail lista: a csoportos mail postafiókok listája
  • Webadmin → Web: a web tárhelyek és hozzá tartozó beállítások kezelése
    • Tárhely: a web tárhelyek kezelése
      • Új webtárhely: új tárhely létrehozása
      • Tárhelylista: a tárhelyek listája
    • Alias: a tárhelyekhez tartozó aliasok kezelése
      • Új alias: egy új alias felvétele egy tárhelyhez
      • Alias lista: a tárhelyekhez tartozó aliasok listája
    • Ftp user: a tárhelyekhez tartozó FTP hozzáférések kezelése
      • Új ftp user: új ftp felhasználó létrehozása egy tárhelyhez
      • Ftp user lista: a tárhelyekhez tartozó FTP felhasználók listája

webadmin.txt · Utolsó módosítás: 2020/01/16 17:56 szerkesztette: royal