Ez a dokumentum egy előző változata!
A használat három fő területre bontható:
A központi rendszerben történik a MOHU rendszerből érkező rendelések betöltése, alvállalkozókhoz rendelése, alvállalkozóknak átadása, az elvégzett szállításokról információ szolgáltatása a MOHU-nak.
Az elvégezhető feladatok:
Mohu→Beszállítások→Új beszállítás
menüben megjelenő űrlapot kitöltve hozható létre a rendelés. Az űrlap mezőiről részletes információ külön oldalon található.Mohu→Partnerek→Hozzárendelés hiányos partnerek
menüben lehet a MOHU-tól importált vagy manuálisan felvitt új partnereket alvállalkozókhoz rendelni. Ugyan annak a partnernek a következő rendelése esetén ezt már nem kell megcsinálni, a rendszer automatikusan ugyan annak az alvállalkozónak fogja a rendelést átadni, aki korábban kapta.Mohu→Átadás alvállalkozónak
menüpont másolja át az adatokat a kliens rendszerekbe, azaz teszi elérhetővé minden alvállalkozónak csak a hozzá tartozó rendeléseit. Mohu→Átvétel alvállalkozótól
menüpontban lehet az alvállalkozók által elvégzett beszállítások adatait átvenni. Erre az adatszolgáltatás összeállítására van szükség.Mohu→Adat előkészítés
menüben az alvállalkozóktól átvett adatok ellenőrzése, átalakítása, kiegészítése történik, hogy megfeleljen a feltöltés kritériumainak.Mohu→Mohu XLSX export
menüpontban történik az adatszolgáltatáshoz feltöltendő XLSX táblázat előállítása. Ebben a táblázatban az utolsó lezárás óta keletkezett valamennyi mérlegelt beszállítás szerepel. Feltöltés előtt akárhányszor lehet futtatni a táblázat generálását, nem fog problémát okozni. A letöltött táblázatot akár feltöltés előtt, akár a feltöltést követően a felület hibajelzései alapján lehet módosítani és utána újra feltölteni. Pl. jellemző hiba szokott lenni az ismeretlen városnév: ilyenkor mind a táblázatban, mind pedig az eVIR partner adatokban javítani kell.Mohu→Mohu beküldöttek zárása
menüpontban az utolsó generált XLSX táblázatban szereplő szállítások sikeres feltöltésének jelölésének beállítása történik meg, ebből fogja tudni a rendszer, hogy melyek azok a beszállítások, amelyeknél újabbakat kell majd a következő adatszolgáltatásban szerepeltetni.Az alvállalkozói rendszer közvetlenül nem kommunikál a MOHU-val, hanem kizárólag a központi rendszerrel van kapcsolatban. Bármennyi alvállalkozói rendszer működhet párhuzamosan, nem látják egymás szállításait, semmilyen módon nincsenek hatással egymásra. Az alvállalkozói rendszerben kell a MOHU-tól kapott partner adatokat eVIR partnerhez rendelni. Ezt csak minden partner esetében egyetlen alkalommal, először kell elvégezni. A műveletre mindenféleképpen szükség van, mert egyrészt a MOHU rendszerből nem érkeznek meg olyan adatok, amelyekre szükség van, másrészt az eVIR partnerhez lehet olyan kiegészítő információkat felvinni, amit utána pl. a sofőrök is tudnak használni (partner telefonszáma, nyitva tartás, étterem neve, stb.), illetve ezeket a partnereket lehet túrákba szervezni. A használat műveletei:
Mohu→Partnerek→Partner nélküli Mohu ügyfelek
Mohu→Partnerek→Partnerek túrái
Törzsadatok→Partner→Partner csoportok
menüpontban. Mohu→Beszállítások
Új beszállítás
menüben lehet MOHU-tól függetlenül rendeléseket rögzíteni. Erre elsősorban olyan esetekben van szükség, ami MOHU-tól független (pl. nem a koncesszió alá tartozó biológiailag lebomló hulladék gyűjtése), vagy a MOHU gyűjtőszállítás speciális egyedi rendelésszámmal, stb. Összes beszállítás
: minden megrendelés láthatóAktív beszállítások
: azok a beszállítások, amelyekkel még foglalkozni kell, elvégzendőekVéglegesített beszállítások
: a MOHU rendszerében a megrendelő véglegesítetteElfogadott beszállítások
: ezek azok, amelyekhez már járat (autó) is hozzárendelésre került, ezek jelennek meg a sofőröknek isTeljesített beszállítások
: amikor a sofőr elvégezte a bevételezést, készült hozzá bevételezési bizonylat. Ezeket kell mérlegelni amikor az autó visszaérkezik.Mérlegelt beszállítások
: az autó visszaérkezését követően elvégzett mérlegelés utáni állapot, azaz amelyik rendelésekhez már mérlegjegy is tartozik. Tárgynapi beszállítások
: a mai napi összes beszállításBeküldött beszállítások
: amelyek már a központi rendszerbe és azon keresztül a MOHU rendszerbe kerültekLezárt beszállítások
: ez a végső állapot, amivel már semmilyen további tennivaló nincs.Mohu→Sofőr listák
elsősorban a sofőrök használatára készültek, a sofőrök portálján ezek a funkciók kerülnek meghívásra. Persze az irodai felületen is lehet ugyan olyan adatrögzítést csinálni, mint a sofőr felületen, ezért érhetőek el itt is ezek.Mohu→Túrák
Rendelt túrák
: túránkénti bontásban, az adott nap és túra vonatkozásában összesített darabszámokRendelt túrák részletesen
: túránkénti bontásban, az adott nap és túra vonatkozásában minden rendelés felsorolásaNapi túrák
: egy napra vonatkozóan a túrákban szereplő darabszámoknapi túrák részletesen
: egy napra vonatkozóan minden megrendelés felsorolásaMohu→Járatok
Mai járatok
: Azok a járatok, amelyeket a mai napon járnak végigHolnapi járatok
: A holnapi nap megtervezéséhez Nyomtatható járatok
: A járatokhoz a kísérőlap nyomtatásaElfogadott járatok email küldés
: a járatban szereplő partnereknek email küldés, amiben értesítjük a konkrét munkavégzésrőlJáratok listája
: a járatok felsolásaA sofőrök számra egy speciális, mobiltelefonon is jól használható portál került kialakításra, amiben minden sofőr felhasználó csak a számára releváns információkat látja, azaz elsősorban az aktuális napon elvégzendő beszállításokat, melyre kattintva tudja rögzíteni az edények mennyiségét és az átvett tömeget.
Szintén ezen a felületen van lehetőség megrendeléshez rendelt fotók készítésére (pl. probléma esetén bizonyítani a tényeket), illetve a meghiúsulást jelezni.
A rendszerben létrehozott felhasználó jogosultsági beállításai, valamint a hozzárendelt portál dönti el, hogy a a felhasználó irodai vagy sofőr jellegű felületet kap.