===== Online számla hibakezelés ===== Az adatszolgáltatás és lekérdezés teljesen automatikusan működik a háttérben, de vannak olyan esetek, amikor olyan hiba lép fel, ami felhasználói beavatkozást igényel. Ez magától már nem fog megoldódni, így a rendszer a beavatkozásra jogosult összes felhasználónak folyamatosan egy [[evir:onlineszamla:hibauzenetek|hibaüzenet]]et mutat egészen addig, ameddig valamelyikük nem oldja meg a problémát: {{:evir:onlineszamla:osz_hiba01.png?direct |}} ---- A hiba elhárítás első lépése az [[evir:onlineszamla:onlineszamla_portal|Online számla portál]] meglátogatása: {{:evir:onlineszamla:osz_portal.png?direct |}} ---- A portál bal felső sarkában látszik, ha valamilyen beavatkozásra váró probléma van: {{:evir:onlineszamla:osz_portal_warn.png?direct}} {{:evir:onlineszamla:osz_error.png?direct}} {{fa>info-circle?lg}} **[[evir:onlineszamla:folyamat_allapotok|Folyamat állapotok]]** Itt jellemzően "WARN" vagy "ERROR" szerepel attól függően, hogy csak figyelmeztetés vagy hiba lépett fel. Zárójelben az érintett számlák mennyisége látható. * A "**WARN**" az csak egy warning, egy figyelmeztetés. Ebben az esetben megtörtént az adatszolgáltatás, viszont a NAV részéről felmerült valamilyen észrevétel. Nem biztos, hogy helyesbíteni kell a számlát, de azért érdemben foglalkozni kell vele. * Az "**ERROR**" viszont hibát jelent! Ebben az esetben jellemzően nem történik meg az adatszolgáltatás, így nagyon fontos, hogy mielőbb foglalkozzon a felhasználó a probléma elhárításával. ---- Erre kattintva megkapjuk a listát a problémás számlákról: {{:evir:onlineszamla:osz_statusz_lista.png?direct |}} ---- A listában a számlaszámra kattintva láthatóvá válnak a részletes adatok. Példa egy figyelmeztetésre: {{:evir:onlineszamla:osz_szamla_statusz.png?direct |}} ---- Példa egy hibára: {{:evir:onlineszamla:onlineszamla_unique.png?direct |}} ---- A lényeges információ az "Info" részben található, ami a NAV-tól visszakapott üzenetet tartalmazza. Az üzenet tartalmától függően 3 féle hibakezelés létezik: {{ :evir:onlineszamla:online_szamla_hibakezelesek.png |}} * **Státusz lekérdezés** \\ Ha olyan probléma volt, ami az adatszolgáltatás megtörténtével kapcsolatos, akkor ez a funkció meg szokta oldani a problémát. Bármikor lehet ilyen extra státusz lekérdezést csinálni, nem lehet vele problémát okozni, ezért javasolt ezzel kezdeni a hibaelhárítást. Két olyan jellemző eset van, amikor ez a hibaüzenet elő szokott jönni: * Megtörtént az adatszolgáltatás a számláról, de az eVIR nem kapta vissza időben a tranzakció azonosítót a NAV-tól, ezért később újra megpróbálta beküldeni a számlát, de erre azt az üzenetet kapja vissza, hogy ezzel a számlaszámmal már történt adatszolgáltatás (ez látható az egyik képernyőfotón) * A számla és a stornó/helyesbítő számla egymás utáni kiállításakor a módosító számla beküldésekor a NAV még nem dolgozta fel az eredeti számla adatait, így a módosító számla beküldésére azt az üzenetet adja vissza, hogy még nem érkezett adatszolgáltatás a hivatkozott számláról. * **Tudomásulvétel** \\ Amennyiben a hibaüzenet csak valami olyan figyelmeztetés, amit figyelmen kívül szeretnénk hagyni, akkor a ''Tudomásulvétel'' linket kell használni, és a megjelenő űrlapot kitöltve jóváhagyni:{{:evir:onlineszamla:osz_tudomasul_vetel.png?direct |}} Fontos, hogy ez nem oldja meg az esetleges problémát, csak a figyelmeztetés megjelenését kapcsolja ki ennek a számlának a vonatkozásában. * **Számla újraküldése** \\ Elméletileg erre a funkcióra nem lehet szükség, a rendszer magától próbálkozik az ismételt adatszolgáltatással. Könnyen hibát eredményezhet, ha már korábban beküldött számla adatait manuálisan újraküldetjük a rendszerrel, ezért tényleg **csak végszükség esetén használandó**. Akár a ''Státusz lekérdezés'', akár a ''Tudomásulvétel'' módot használtuk, a sikeres végrehajtás után a hibaüzenet eltűnik, és az [[evir:onlineszamla:onlineszamla_portal|Online számla portálon]] sem látszik a ''[[evir:onlineszamla:folyamat_allapotok|Folyamat állapotok]]'' részben hibás számla. ----- Kapcsolódó oldalak: * [[evir:onlineszamla:onlineszamla_portal|Online számla portál]] * [[evir:onlineszamla:onlineszamla_statusz_adatai|Online számla státusz adatai]] * [[evir:onlineszamla:folyamat_allapotok|Online számla folyamat állapotok]] * [[evir:onlineszamla:indulas|Indulás]] * [[evir:onlineszamla:indulas2.0|Indulás 2.0]] * [[evir:onlineszamla:indulas3.0|Indulás 3.0]] * [[evir:onlineszamla:mukodes|Működés]] * [[evir:onlineszamla:onlineszamla_lista|Online számla listák]] * [[evir:onlineszamla:hibauzenetek|Hibaüzenetek]] * [[evir:szamlazas:szamla|Számlázás]] * [[evir:alapok:altalanos_hibakezeles|Általános hibakezelés]]