Ez a dokumentum egy előző változata!
Az adatszolgáltatás és lekérdezés teljesen automatikusan működik a háttérben, de vannak olyan esetek, amikor olyan hiba lép fel, ami felhasználói beavatkozást igényel. Ez magától már nem fog megoldódni, így a rendszer a beavatkozásra jogosult összes felhasználónak folyamatosan egy hibaüzenetet mutat egészen addig, ameddig valamelyikük nem oldja meg a problémát:
A hiba elhárítás első lépése az Online számla portál meglátogatása:
A portál bal felső sarkában látszik, ha valamilyen beavatkozásra váró probléma van: Itt jellemzően „WARN” vagy „ERR” szerepel attól függően, hogy csak figyelmeztetés vagy hiba lépett fel. Zárójelben az érintett számlák mennyisége látható. Erre kattintva megkapjuk a listát a szmálákról:
A listában a számlaszámra kattintva láthatóvá válnak a részletes adatok:
A lényeges információ az „Info” részben található, ami a NAV-tól visszakapott üzenetet tartalmazza. Az üzenet tartalmától függően 3 féle hibakezelés létezik:
Tudomásul vétel
linket kell használni, és a megjelenő űrlapot kitöltve jóváhagyni: Fontos, hogy ez nem oldja meg az esetleges problémát, csak a figyelmeztetés megjelenését kapcsolja ki ennek a számlának a vonatkozásában.
Akár a Státusz lekérdezés
, akár a Tudomásul vétel
módot használtuk, a sikeres végrehajtás után a hibaüzenet eltűnik, és az Online számla portálon sem látszik a Folyamat állapotok
részben hibás számla.