Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


evir:onlineszamla:indulas

Ez a dokumentum egy előző változata!


Online Számla

Ez a dokumentum a 2018. július 1-től érvényes NAV adatszolgáltatással kapcsolatos tudnivalókat foglalja össze röviden.

A lényeg

  • A 100.000,- Ft ÁFA tartalmat meghaladó, belföldi adóalanynak kiállított számlákról kell adatot szolgáltatni automatikusan, a kiállítással egy időben
  • A rendszer úgy különbözteti meg az adóalanyiságot, hogy amelyik cégnek vagy személynek van adószáma megadva a rendszerben, azokról fog adatot szolgáltatni a NAV-nak.
  • A magánszemélynek, külföldi vevőnek kiállított számlákról nem kell adatot szolgáltatni
  • Ügyfélkapus azonosítással kell regisztrálni a NAV rendszerében ahhoz, hogy a szükséges felhasználói adatot megkapja a cég
  • Az adatszolgáltatáshoz a technikai felhasználó adatait kell megadni a beállításoknál, ezt követően az eVIR automatikusan elvégzi a műveletet
  • az eVIR figyeli a számlák beküldés utáni állapotát, figyeli a feldolgozottságot. Ha probléma van, jelzi.
  • ha nem sikerült a beküldés, akkor folyamatosan újrapróbálja a rendszer a küldést, a felhasználónak nem kell beavatkoznia
  • ha 24 órát meghaladó beküldési késedelem van, akkor a felhasználónak a NAV oldalán jelezni kell a késedelem okát

Tennivalók röviden

  • Az első adatszolgáltatásra kötelezett számla kiállítása előtt el kell végezni a regisztrációt a NAV onlineszámla rendszerben:
    • Létrehozni a fő felhasználót
    • Létrehozni a technikai felhasználót
    • A technikai felhasználó nevét, jelszavát, cserekulcsát és aláírókulcsát elmenteni
  • Az eVIR rendszereket 2018.07.01 előtt frissítjük, és élesítjük benne az OnlineSzámla modult (igény esetén hamarabb is meg tudjuk tenni, de nem lesz használható július 1 előtt)
    • A technikai felhasználó nevét, jelszavát, cserekulcsát és aláírókulcsát az eVIR-ben meg kell adni bármikor, de mindenféleképpen még az első adatszolgáltatás alá eső számla kiállítása előtt
    • Javasolt az első számla beküldése után a NAV onlineszámla rendszerében leellenőrizni, hogy sikeres volt-e a beküldés
  • A partnerek adószámát javasolt ellenőrizni, hiány esetén pótolni
  • Az adatszolgáltatás pontosságának érdekében ellenőrizni, szükség esetén módosítani az érintett törzsadatok online számlával kapcsolatos beállításait:
    • ÁFA kulcsok (Törzsadatok→Pénzügyi→Áfa kulcsok)
    • Fizetési módok (Törzsadatok→Pénzügyi→Fizetési módok)
    • Termékek/szolgáltatások adatai (Törzsadatok→Cikkszámok)

Lépésről lépésre

  • Regisztráció a https://onlineszamla.nav.gov.hu/ oldalon.
    • Főbb lépések:
      • Online Számla főoldal tetején „Regisztráció” gomb
      • Adatkezelési tájékoztató elfogadása (checkbox)
      • „Adatszolgáltatásra kötelezett adózói regisztráció”
      • Ügyfélkapus azonosítás névvel és jelszóval
      • Adóazonosító jel megadása, majd az ellenőrzés gomb
      • Felhasználói név megadása, majd a felhasználói név ellenőrzése gomb
      • A regisztráció típusánál a gazdálkodó szervezet majd az adószám megadása
      • A felhasználói név, jelszó, és egyéb adatok megadása
      • A sikeres regisztrációt követően be kell jelentkezni
      • Ki kell választani a céget
      • Felhasználók menüpont, új felhasználó gomb
      • Technikai felhasználót kell választani
      • A kívánt jelszót kell megadni, valamint a jogosultságot a számlák kezelésére, lekérdezésére. Fontos, hogy ez itt megadott jelszót meg kell jegyezni, mert a rendszer később nem fogja megmutatni!
      • A létrejött technikai felhasználóhoz le kell generáltatni a kulcsokat a „Kulcsgenerálás” gombbal
      • Az elkészült kulcsokra van szükség, ezeket kell átmásolni az eVIR-be
  • eVIR beállítások:
    • A NAV rendszerben létrehozott adatokat a Rendszer→Beállítások→Beállítások menüpontban kell az eVIR rendszer részére megadni:

Egyéb információk

  • A 100.000,- Ft ÁFA tartalmat meghaladó, belföldi adóalanynak kiállított számlákról kötelező adatot szolgáltatni, de önkéntes alapon lehet az értékhatárt el nem érő, de akár az összes számláról is adatot beküldeni a NAV rendszerébe. Az értékhatárt az eVIR rendszer beállításaiban lehet módosítani.
  • A 100.000,- Ft ÁFA tartalom számlánként, pontosabban ügyletenként értendő. Azaz ha egy vásárlónak rövid időn belül több számla is kiállításra kerül az értékhatár alatt, de azok nem egy ügylethez tartoznak, akkor nem kell összeadni a számlákat, így nem kell adatot sem szolgáltatni.

Linkek, további információk

evir/onlineszamla/indulas.1530051762.txt.gz · Utolsó módosítás: 2018/06/27 00:22 szerkesztette: royal