Előző változat mindkét oldalonElőző változatKövetkező változat | Előző változatKövetkező változatKövetkező változat mindkét oldalon |
evir:onlineszamla:mukodes [2018/07/02 23:09] – royal | evir:onlineszamla:mukodes [2018/07/03 08:54] – royal |
---|
* ''STATUS_DONE_OK'': az adatszolgáltatás sikeresen megtörtént | * ''STATUS_DONE_OK'': az adatszolgáltatás sikeresen megtörtént |
* ''Tranzakció'': a beküldés tranzakció azonosítója, csak hibakereséshez kellhet | * ''Tranzakció'': a beküldés tranzakció azonosítója, csak hibakereséshez kellhet |
* ''Request_index'': | * ''Request_index'': a kommunikációban a kérés sorszáma |
* ''Hiba részletek'': | * ''Hiba részletek'': A NAV-tól kapott hiba részletesebb leírása |
* ''Folyamat állapot'': | * ''Folyamat állapot'': A beküldés / feldolgozás folyamat jelenlegi állapota |
* ''Teszt_prefix'': | * ''Teszt_prefix'': a teszt rendszerben a számla sorszáma előtti jelölés |
* ''Tudomásul vett'': | * ''Tudomásul vett'': a NAV-tól kapott jelzés tudomásul vétele hibás számla esetén |
* ''Tudomásul vétel ideje'': | * ''Tudomásul vétel ideje'': A tudomásul vétel pontos időpontja. |
* | |
| |
| ==== Tudomásul vétel ==== |
| |
| A tudásul vétel funkció arra az esetre lett létrehozva, amikor a beküldött számlával kapcsolatban a NAV-nak észrevétele van (ERROR vagy WARNINIG). ERROR az blokkoló hiba, azaz az ebben az állapotban levő számlát a NAV nem fogadta be (pl. érvénytelen a vevő adószáma). A WARN az csupán egy észrevétel nem egy blokkoló hiba, azaz nem akadályozza meg a számla feldolgozását, csupán előfordulhat valami apró probléma. Ilyenek (a teljesség igénye nélkül, csak példának): |
| * INCORRECT_VAT_CODE, azaz helytelen ÁFA besorolás |
| * INCORRECT_COUNTY_CODE, azaz helytelen megyekód |
| * INCORRECT_COUNTRY_CODE, azaz helytelen országkód |
| * INCORRECT_CITY_ZIP_CODE, azaz helytelen irányítószám |
| * stb, a teljes listát az APIU dokumentációja tartalmazza. |
| Ezeknél a felhasználó döntésére van bízva, hogy mit csinál a számlával, de a rendszernek kötelessége, hogy jelezze a problémát egészen addig, ameddig az meg nem oldódik. Ha a felhasználó kattint a ''Tudomásul vétel'' linken, akkor azzal a rendszer számára jelzi, hogy a probléma eljutott hozzá, megértette, és megoldotta (pl. számla helyesbítéssel), vagy nem kíván foglalkozni a jelzéssel, mert az nem valós vagy fontos probléma. A tudomásul vétel után a rendszer nem fog többet figyelmeztetni. |
| |