===== Működés ===== ==== A folyamat ==== Maga a számla készítés nem változott az online rendszer életbe lépésével, pontosan ugyan úgy kell elkészíteni a számlát, mint ahogy az korábban történt. A számla elkészülte után történik meg az adatok továbbítása a NAV részére emberi beavatkozás nélkül, automatikusan. Az adatszolgáltatási folyamat működése nem technikai és nem teljes körűen leírva: * A rendszer a kiállított számla adatait elküldi a NAV rendszerébe. * Ha nem sikerült elküldeni, akkor * eltárolja a sikertelenség okát és technikai adatait, bizonyítékképpen, hogy időben megkezdtük az adatszolgáltatást. * újra próbálkozik magától rendszeres időnként * Ha sikerült a kommunikáció, akkor * kap egy tranzakció azonosítót, ha formailag helyes volt az adat * kap egy hibaüzenetet az elutasításról, ekkor felhasználói beavatkozás lesz szükséges (nem várható, hogy ez rendszeresen előfordul) * A tranzakció azonosító alapján 5 perccel később a rendszer lekérdezi a feldolgozottsági állapotot * Ha a számla még nem került feldolgozásra, akkor beállítja az időzítést újabb lekérdezésre egy későbbi időpontra * Ha a számla feldolgozásra került, akkor az eredményét letölti és a számlához eltárolja. Ezek az állapototok lehetnek: * Minden rendben van a számlával (DONE) * Nagyjából rendben van, hiba nincs, de előfordulhat, hogy valami nem helyes (WARN) * A feldolgozás nem sikerült hiba miatt (ERROR) * Ha nincs minden rendben, akkor felhasználói beavatkozás szükséges. Ez lehet: * tudomásulvétel (azaz nem hiba az, amit a NAV jelzett, és nem akarunk több figyelmeztetést kapni róla) * Javítás. Mivel a számla adattartalma a kiállítást követően nem változtatható, ezért ha tartalmi probléma van, akkor módosító bizonylattal történhet a javítás, azaz helyesbítő számla, vagy stornó és új számla kiállítása. digraph struct { "Számla készítés" -> "Küldés NAV-nak"; "Küldés NAV-nak" -> "Hiba adatok tárolása" [label="sikertelen"]; "Hiba adatok tárolása" -> "Küldés NAV-nak"; "Küldés NAV-nak" -> "Tranzakció ID tárolás" [label="sikerült"]; "Tranzakció ID tárolás" -> "Várakozás NAV feldolgozásra" -> "Feldolgozottsági állapot letöltése" -> "Állapot: feldolgozás alatt" -> "Várakozás NAV feldolgozásra"; "Feldolgozottsági állapot letöltése" -> "Állapot: DONE" -> "Kész"; "Feldolgozottsági állapot letöltése" -> "Állapot: WARN" -> "Felhasználói beavatkozás / tudomásulvétel"; "Feldolgozottsági állapot letöltése" -> "Állapot: ERROR" -> "Felhasználói beavatkozás /számla javítása" -> "Küldés NAV-nak"; } \\ \\ \\ \\ ==== Online számla portál, folyamat állapotok ==== A [[evir:onlineszamla:folyamat_allapotok|folyamat állapotok]]at az ''Online Számla -> [[evir:onlineszamla:onlineszamla_portal|Online számla portál]]'' menüpontban lehet gyorsan áttekinteni. ==== Crontab job ==== A rendszer a háttérben rendszeresen és automatikusan kommunikál a NAV rendszerével. Alapbeállítás szerint 12 percenként történik ilyen esemény, de manuálisan is elindítható bármikor az ''Online számla->Technikai->Crontab job'' menüpontból. Amikor ez a funkció fut, akkor a következők történnek: * Az eddig sikertelen küldések megismétlése * A már beküldött számlák állapotának lekérdezése * A letöltött számlaállapotok feldolgozása ==== Listák ==== Ha a rendszer üzenetein túlmenően további technikai információkra van szükség, akkor azt az ''[[evir:onlineszamla:onlineszamla_lista|Online számla lista]]'' menüpontban lehet megnézni. ==== Tudomásulvétel ==== A [[evir:onlineszamla:tudomasulvetel|tudomásulvétel]] funkció arra az esetre lett létrehozva, amikor a beküldött számlával kapcsolatban a NAV-nak észrevétele van (ERROR vagy WARNING). Kapcsolódó oldalak: * [[evir:onlineszamla:indulas|Online Számla indulás]] * [[evir:onlineszamla:valtozasok|Online Számla változások]] * [[evir:onlineszamla:hibakezeles|Online számla hibakezelés]]