Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


evir:onlineszamla:valtozasok

Különbségek

A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.

Összehasonlító nézet linkje

Előző változat mindkét oldalonElőző változat
Következő változatKövetkező változat mindkét oldalon
evir:onlineszamla:valtozasok [2018/07/02 10:38] royalevir:onlineszamla:valtozasok [2018/07/02 22:09] royal
Sor 45: Sor 45:
 \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\ \\
  
-==== A folyamat ==== 
-Maga a számla készítés nem változott az online rendszer életbe lépésével, pontosan ugyan úgy kell elkészíteni a számlát, mint ahogy az korábban történt. A számla elkészülte után történik meg az adatok továbbítása a NAV részére emberi beavatkozás nélkül, automatikusan. 
- 
-Az adatszolgáltatási folyamat működése nem technikai és nem teljes körűen leírva: 
-  * A rendszer a kiállított számla adatait elküldi a NAV rendszerébe.  
-    * Ha nem sikerült elküldeni, akkor  
-      * eltárolja a sikertelenség okát és technikai adatait, bizonyítékképpen, hogy időben megkezdtük az adatszolgáltatást. 
-      * újra próbálkozik magától rendszeres időnként 
-    * Ha sikerült a kommunikáció, akkor  
-      * kap egy tranzakció azonosítót, ha formailag helyes volt az adat 
-      * kap egy hibaüzenetet az elutasításról, ekkor felhasználói beavatkozás lesz szükséges (nem várható, hogy ez rendszeresen előfordul) 
-  * A tranzakció azonosító alapján 5 perccel később a rendszer lekérdezi a feldolgozottsági állapotot 
-  * Ha a számla még nem került feldolgozásra, akkor beállítja az időzítést újabb lekérdezésre egy későbbi időpontra 
-  * Ha a számla feldolgozásra került, akkor az eredményét letölti és a számlához eltárolja. Ezek az állapototok lehetnek: 
-    * Minden rendben van a számlával (DONE) 
-    * Nagyjából rendben van, hiba nincs, de előfordulhat, hogy valami nem helyes (WARN) 
-    * A feldolgozás nem sikerült hiba miatt (ERROR) 
-  * Ha nincs minden rendben, akkor felhasználói beavatkozás szükséges. Ez lehet: 
-    * tudomásul vétel (azaz nem hiba az, amit a NAV jelzett, és nem akarunk több figyelmeztetést kapni róla) 
-    * Javítás. Mivel a számla adattartalma a kiállítást követően nem változtatható, ezért ha tartalmi probléma van, akkor módosító bizonylattal történhet a javítás, azaz helyesbítő számla, vagy stornó és új számla kiállítása. 
- 
-<graphviz> 
-digraph struct { 
-"Számla készítés" -> "Küldés NAV-nak"; 
-"Küldés NAV-nak" -> "Hiba adatok tárolása" [label="sikertelen"];  
-"Hiba adatok tárolása" -> "Küldés NAV-nak"; 
-"Küldés NAV-nak" -> "Tranzakció ID tárolás" [label="sikerült"]; 
-"Tranzakció ID tárolás" -> "Várakozás NAV feldolgozásra"  ->  "Feldolgozottsági állapot letöltése" -> "Állapot: feldolgozás alatt" -> "Várakozás NAV feldolgozásra"; 
-"Feldolgozottsági állapot letöltése" -> "Állapot: DONE" -> "Kész"; 
- 
-"Feldolgozottsági állapot letöltése" -> "Állapot: WARN" -> "Felhasználói beavatkozás / tudomásul vétel"; 
- 
-"Feldolgozottsági állapot letöltése" -> "Állapot: ERROR" -> "Felhasználói beavatkozás /számla javítása" -> "Küldés NAV-nak"; 
- 
-} 
-</graphviz> 
- 
- 
-A folyamat állapotokról az Online Számla menüpontban lehet részletes technikai információkhoz is jutni: 
-{{ :evir:onlineszamla:portal.png?nolink |}} 
- 
-Természetesen nem kell állandóan ezt böngészni. Amikor a rendszer rendellenességet tapasztal, felhasználói beavatkozásra vagy tudomásulvételre van szükség, akkor a beavatkozásra jogosult felhasználók számára rendszerüzenetként jelzi ezt: {{ :evir:onlineszamla:portal_uzenetek.png?nolink |}} 
- 
-Induláskor a talán a leggyakoribb hibaüzenet az lehet, hogy nincs beállítva a technikai felhasználó (ami nélkül az adószám ellenőrzés sem működik):{{ :evir:onlineszamla:hiba_nincs_techuser.png?nolink |}} 
  
evir/onlineszamla/valtozasok.txt · Utolsó módosítás: 2022/08/26 11:39 szerkesztette: era