A házipénztárak kezelése a Pénzügy → Pénztár
menüpontban történik.
A Pénzügy → Pénztár → Új pénztárbizonylat
menüpontban lehet új bevételi vagy kiadási pénztárbizonylatot létrehozni.
Amikor elindul a folyamat és megadjuk a partner adatokat, akkor még nem dől el, hogy bevételi vagy kiadási bizonylatot hozunk létre, ezt majd a rendszer fogja meghatározni a bizonylaton szereplő tételek alapján.
A partner adatok megadásával egyidejűleg a legördülőből ki kell választani a pénztárt is, aminek az éppen aktuális egyenlege szerepel a pénztár neve mellett.
A Bizonylat rögzítése
gombbal elkészül egy bizonylat, amire tételeket (tranzakciókat) lehet rögzíteni. Ennek a bizonylatnak még nincs száma, nem elkészült végleges pénztárbizonylat, csupán annak a kezdete.
Ezen a ponton szétválnak a folyamatok:
Ha egy mindentől független tételt szeretnénk rögzíteni (pl. vásárlási előleg kiadása), akkor a tételeknél a legördülőből a Kifizetés
-t kell választani, majd mellé beírni az összeget, a Szöveg
mezőbe pedig a bizonylaton feltüntetendő információt. A Tétel rögzítése
gomb tárolja ezt az információt. Ha nem szeretnénk további tételeket felvinni, akkor a Nyomtatás és lezárás
gomb hatására létrejön a bizonylat, megkapja a sorszámát, és a rendszer legenerálja a PDF formátumú dokumentumot.
Ha egy vevői vagy szállítói számlához szeretnénk bizonylatot készíteni, akkor a bizonylat fejléc adatainak megadását követően a tételek részben megjelenő gombokat kell használni:
Vevői számla
: A pénzügyi számlanyilvántartásban szereplő összes vevői számla listája, amelyeknek az állapota nem lezárt.Szállítói számla
: Rendezetlen állapotú szállítói számlák listája.Összes számla
: A rendszerben szereplő összes rendezetlen számla listája.Partner számlái
: A pénztárbizonylat fejlécében kiválasztott partner rendezetlen számlái.Pénztárbizonylat tétel
: Másik pénztárbizonylatok olyan tételei, amelyhez nincs hozzárendelve semmi.Banki tranzakció
: Banki tranzakciók közül azok, amelyekhez nincs hozzárendelve semmi.Korábban rögzített kiadás/bevétel
: A rendszerbe rögzített egyéb tételek.
A megjelent listából kiválasztott számla adataival a rendszer automatikusan kitölti a tétel adatait, valamint megmutatja, hogy melyik számlával rendeli össze a tételt, azaz melyik számla kerül pénzügyileg rendezett állapota miatt lezárásra. Ha minden adat rendben van, és nem kívánunk további tételeket hozzáadni a pénztárbizonylathoz, akkor a Nyomtatás és lezárás
gomb segítségével fejezhetjük be a műveletet és kapjuk meg az elkészült bizonylatot.
Kapcsolódó oldalak: