Házipénztár kezelés

A házipénztárak kezelése a Pénzügy → Pénztár menüpontban történik.
A Pénzügy → Pénztár → Új pénztárbizonylat menüpontban lehet új bevételi vagy kiadási pénztárbizonylatot létrehozni.

Amikor elindul a folyamat és megadjuk a partner adatokat, akkor még nem dől el, hogy bevételi vagy kiadási bizonylatot hozunk létre, ezt majd a rendszer fogja meghatározni a bizonylaton szereplő tételek alapján.

A partner adatok megadásával egyidejűleg a legördülőből ki kell választani a pénztárt is, aminek az éppen aktuális egyenlege szerepel a pénztár neve mellett.
A Bizonylat rögzítése gombbal elkészül egy bizonylat, amire tételeket (tranzakciókat) lehet rögzíteni. Ennek a bizonylatnak még nincs száma, nem elkészült végleges pénztárbizonylat, csupán annak a kezdete.


Ezen a ponton szétválnak a folyamatok:

Tétel rögzítése

Ha egy mindentől független tételt szeretnénk rögzíteni (pl. vásárlási előleg kiadása), akkor a tételeknél a legördülőből a Kifizetés-t kell választani, majd mellé beírni az összeget, a Szöveg mezőbe pedig a bizonylaton feltüntetendő információt. A Tétel rögzítése gomb tárolja ezt az információt. Ha nem szeretnénk további tételeket felvinni, akkor a Nyomtatás és lezárás gomb hatására létrejön a bizonylat, megkapja a sorszámát, és a rendszer legenerálja a PDF formátumú dokumentumot.

Bizonylat pénzügyi számlához

Ha egy vevői vagy szállítói számlához szeretnénk bizonylatot készíteni, akkor a bizonylat fejléc adatainak megadását követően a tételek részben megjelenő gombokat kell használni:

A megjelent listából kiválasztott számla adataival a rendszer automatikusan kitölti a tétel adatait, valamint megmutatja, hogy melyik számlával rendeli össze a tételt, azaz melyik számla kerül pénzügyileg rendezett állapota miatt lezárásra. Ha minden adat rendben van, és nem kívánunk további tételeket hozzáadni a pénztárbizonylathoz, akkor a Nyomtatás és lezárás gomb segítségével fejezhetjük be a műveletet és kapjuk meg az elkészült bizonylatot.

Kapcsolódó oldalak: