===== Ütemezett feladatok ===== {{ :evir:rendszer:beallitasok:utemezett_feladatok:utemezett_feladatok.png?700|}} - A **[[evir:rendszer:rendszer|Rendszer]]**, - **[[evir:rendszer:beallitasok:beallitasok|Beállítások]]**, - **Ütemezett feladatok**, - **Ütemezett feladatok** menüpont alatt lehet időzített automatizmusokat beállítani például: * [[evir:penzugy:penzugyi_levelek|pénzügyi levelek]]hez, * [[evir:onlineszamla:onlineszamla|NAV online számla rendszer]]hez, * [[evir:webshop_connector:webshop_szinkronizalas|webáruházak]]hoz. - [[evir:alapok:listak|A lista fejléc]]ében az {{fa>plus?lg}} vagy **Új** gombra kattintva lehet új ütemezett feladatot rögzíteni. \\ **A feladatok beállításánál megadható adatok:** * **''Megnevezés''**: A feladat neve. A rendszer nem dolgozik vele, csak a naplókban a felhasználó számára teszi átláthatóbbá az információkat * **''Felhasználó''**: A beállított feladat melyik felhasználó nevében (és annak a jogosultságaival) fut. Az általános esetekben ez a ''SYSTEM'', ami magát a rendszert jelenti és a nem felhasználóhoz kötött feladatok futását teszi lehetővé (pl. NAV Online számla kommunikáció). * **''Aktív''**: a feladat aktív-e. Néhány feladat alapértelmezetten engedélyezve van (pl. NAV Online Számla), néhány pedig csak mintaként szerepel és ezért alapértelmezetten inaktív, de szükség esetén bekapcsolható. Tipikusan ilyenek a webshop ár / cikk / készlet szinkronizációk. * **''Időzítés''**: az Unix rendszereken bevált sémát követve megadható a * **''Perc''**: a munka indításának perce. A * jelentése a minden (azaz percenként fut). */10 jelenti a 10 percenként, */6 jelenti a 6 percenkénti futást. * **''Óra''**: a munka indításának órája. A * jelentése a minden óra. Ha pl. naponta csak egyszer kell futnia a munkának, akkor pl. a 8 jelentése a reggel 8 óra * **''Nap''**: a munka indításának naptári napja. A * jelentése a minden nap. Ha csak minden hónap első napján kell egy munkát elindítani, akkor pl. az 1 jelenti az elsejét. * **''Hónap''**: a munka indításának hónapja. A * jelentése a minden hónap. Ha pl. csak januárban kell egy munkának elindulnia, akkor az 1 jelenti a januárt. * **''Hét napja''**: A * jelentése a minden nap. Ha pl. csak hétfőnként kell egy munkát elindítani, akkor pl. az 1 jelenti a hétfőt, 5 a pénteket, 0 vagy 7 a vasárnapot * **''dok''**: az elindítandó munka belső azonosítója az eVIR rendszerben. Nem szabadon választott érték, ezért vannak a minta inaktív feladatok, hogy ott lehessen látni példákat. A példákban nem szereplő ütemezések beállításában az eVIR ügyfélszolgálat tud segíteni * **''dokop''**: a feladathoz tartozó paraméterek. Ennek a beállításában szintén az eVIR ügyfélszolgálat tud segítséget nyújtani {{fa>exclamation-circle?lg}} **Fontos:** a beállítások módosítása csak hozzáértő számára javasolt, mivel nagyon könnyű problémás helyzetet teremteni. Pl. a NAV online számla munkának érvénytelen időzítése esetén nem fog megtörténni az adatszolgáltatás, aminek jogkövetkezménye lehet! \\ __Kapcsolódó oldalak:__ * [[evir:webshop_connector:webshop_szinkronizalas|Webshop szinkronizálások, webshopok automatizálása]]