===== Szerviz ===== A szerviz modul elsődleges célja a garanciális és nem garanciális javításra átvett saját értékesítésű és idegen forrásból beszerzett termékek szervizfolyamatainak támogatása. A modul funkciói: * Folyamat állapotok kezelése [[evir:szerviz:folyamat|Szerviz folyamatok (állapotok)]] * Státusz kezelése * Események rögzítése * Saját ráfordítások kezelése * Munkalapok kezelése * Csatolt dokumentumok kezelése * Műveletek naplózása Maga a folyamat a javítandó termék átvételével kezdődik, amit a ''Szerviz->Javításra átvétel'' menüpontban lehet megtenni. {{:evir:szerviz:szerviz_atvetel.png?nolink|}} A megadandó adatok: * ''Vevő neve'': partner kiválasztása a partnerek közül * ''Állapot'': választandó a legördülő menüből * ''Státusz'': átvételkor ez javasoltan ''rendezetlen'' legyen * ''Javítás jellege'': garanciális vagy fizető javítás választása * ''Várható elkészülés'': megadható a dátum, amikorra várható a javított állapot * ''Cikkszám'': tőlünk vásárolt termék esetén kitölthető * ''Megnevezés'': a termék megnevezése * ''Gyáriszám'': a termék egyedi azonosítója * ''Bejelentett hiba'': a hiba leírása * ''Átvett tartozékok'': a készülékkel együtt átvett tartozékok felsorolása * ''Külalak, Állapot'': a külalakkal, állapottal kapcsolatos feljegyzések * ''Megállapított hiba'': ezt majd később a szervizes tölti ki, ha sikerült megállapítania * ''Elvégzett javítás'': szintén a szervizes tölti ki a javítás után * ''Termék info'': saját termék esetén a lehetőség van a számla tételek közül kikeresni a terméket * ''Külső szerviz neve'': megadható a külső szerviz. Saját termék esetén a beszerzési forrást tünteti fel a rendszer * ''Megjegyzés'': bármilyen megjegyzés helye Az adatok rögzítése után a munka nézetéből van lehetőség átvételi dokumentum (pdf) generálására. A PDF-et szerkeszteni a [[spec:pml|PDF Markup Language]] segítségével lehet. Ugyan innen a munka nézetből van lehetőség további funkciók elérésére: * ''Esemény'': itt van lehetőség státuszt váltani, folyamat állapotot váltani, ráfordított munkaórát megadni. Fontos információ, hogy egy-egy eseménynél az ott megadott munkaórákat a rendszer összesíti, és a munka nézetben az összesített munkaórát tünteti fel. * ''Munkalap'': a termék javításához munkalapot lehet készíteni, a javításhoz felhasznált alkatrészeket, munkadíjakat így lehet a szervizeseményhez társítani. * ''Dokumentum'': a rendszer dokumentumkezelő moduljának segítségével bármilyen szükséges dokumentumot lehet hozzárendelni (pl. a külső szerviz scannelt munkalapja, fotó a sérülésről, stb.)