===== Szerviz események ===== digraph folyamat { node [shape=oval]; "Ügyfél hozza" -> "Garanciális" -> "Javítás helyben" -> "Javítás után vissza"; "Garanciális" -> "Szerviz" -> "Megjavítva" -> "Javítás után vissza"; "Szerviz" -> "Cserélve" -> "Javítás után vissza"; "Szerviz" -> "Visszafizetve" -> "Visszavásárlás"; "Visszafizetve" -> "Csere saját készletből" -> "Javítás után vissza"; "Garanciális" -> "Csere saját készletből" -> "Szerviz"; "Megjavítva" -> "Raktárkészlet"; "Garanciális" -> "Visszavásárlás"; "Ügyfél hozza" -> "Nem garanciális" -> "Javítás után vissza"; "Nem garanciális" -> "Javítás nélkül vissza"; } ===== Bizonylatok az eseményekhez ===== === "Ügyfél hozza" === * Szerviz átvétel === "Javítás helyben" === azaz a munkát helyben végzi el a szervizes * Munkalap * Garanciális esetén lezárás * Nem garanciális esetben számlázandó === "Csere saját készletből" === azaz a garanciális terméket azonnal kicseréljük egy másikra, és ettől függetlenül történik a hibás termék garancia ügyintézése. * Raktári kiadás bizonylat az új termékről * Raktári bevétel bizonylat a hibás termékről * A hibás termék ilyenkor már a sajátunk, ezért * az ügyfél szervizeseményét le lehet zárni, * raktári termék alapján új szervizeseményt nyitni === "Visszafizetve" === azaz a nagyker/szerviz javítás helyett visszafizeti / jóváírja a termék árát. * Raktári kiadás bizonylattal kerül ki a termék tőlünk * negatív számlát kapunk a nagykertől * vagy visszaszámlázzuk a terméket === "Visszavásárlás" === azaz az ügyféltől visszavásároljuk a terméket. * Helyesbítő számla készül, ha van rá lehetőség * vagy raktári bevételezéssel kerül vissza készletre és negatív végösszegű számla készül * hibás termék esetén * selejt raktárba tenni vagy * visszaküldeni szállítónak szállítólevéllel vagy munkalappal * hibátlan termék esetén * a készlet raktárba kerül === "Javítás után vissza" === * Szerviz visszaadás