Raktári bevételezés

Mielőtt bármilyen műveletet végrehajtanánk a termékekkel szükséges azok raktári bevételezése. A rendszer kétféle bizonylat alapján tudja ezt megtenni: a szállító számlája, vagy a szállító szállítólevele alapján.

A két bevételezés között az az alapvető különbség, hogy a szállítólevélen történt bevételezést követően a rendszer várja a számlával történő bevételezést is, azaz tisztában van vele, hogy a terméket a szállító még nem számlázta ki.
Tipikusan a számla alapján történő bevételezést használják ügyfeleink, ez az egyszerűbb metódus.

A raktári bevételezés is a Bizonylat készítés oldalon leírtakhoz nagyon hasonló módon történik:

  1. A raktári bevételezés elindítása a Raktár,
  2. Bevételezés szállítólevélről vagy Bevételezés számláról menüpont alatt.
    1. Szállítói számla dátuma és számlaszáma, vagy a szállítólevél dátuma és bizonylatszáma
    2. Célraktár kiválasztása → Raktár törzsadatok rögzítése
    3. Ha nem tartalmaz ÁFÁ-t a számla/szállítólevél, akkor az Áfakörön kívüli bevételezés kipipálása
  3. Megjegyzés írása
  4. Tételek hozzáadásának ismétlése egészen addig, ameddig az összes kívánt tétel szerepel a bizonylaton.
    Gyári számos nyilvántartást igénylő terméknél nem elegendő csak a mennyiséget megadni, hanem a mennyiségnek megfelelő számú gyári számot is rögzíteni kell.
    Speciális gombok:
    • |Beszállítói rendelés|: a rögzített berendelések közül lehet választani.
    • |Termék utólagos bevételezése| Negatív raktárkészlet
    • |Rendezetlen szállítólevelek|: A Bevételezés szállítólevélről menüpont alatt rögzített bizonylatok listájából lehet választani.
    • |Szállítólevél beszállítónként|: A Bevételezés szállítólevélről menüpont alatt rögzített bizonylatok listája jelenik meg partnerenkénti bontásban.
    • |Bizomány szállító|: A már értékesített termékeket a szállítói számla alapján kell a korábban kapott szállítólevelekről kiválasztani, így a nyilvántartásban is összekapcsolódnak a termékek adatai. Bizományba vétel
    • Tétellista
      • Nettó egységár A cikk nettó beszerzési ára, mely a cikk ár paraméterekhez kerül rögzítésre az Utolsó beszerzési árként!
    • |Bizományos szállító betöltése|
  5. | Felvesz | gomb hatására elkészül a bevételezés.
    Erről is generálhat a rendszer PDF dokumentumot, de kikapcsolható a beállításokban. Azt szoktuk javasolni, hogy a bevételezési bizonylat számát írják rá a szállítói számlára, ilyen módon összekapcsolva a kettőt, valamint jelezve, hogy már megtörtént a bevételezés.

Természetesen a rendszer figyel a számlaszámokra: ugyanattól a partnertől nem enged kétszer ugyanolyan számlaszámmal történő bevételezést.

A Rendszer → Beállítások → Rendszerbeállítások menüpont alatt a Pénzügyi beállítások területen a Szállítói számla automatikus import mezőben bekapcsolva a bevételezés végén a szállítói számla adatai automatikusan importálásra kerülnek a pénzügyi számla nyilvántartásba.
A megfelelő működéshez pedig a következő sorokban lehet az alapértelmezett adatokat beállítani.


Kapcsolódó oldalak: