Előlegszámla

Definíció szerint:

Az előlegszámla pontosan ugyan olyan bizonylat, mint a normál számla. Elsődleges célja a vevőtől a termékek és szolgáltatások ellenértékének előre történő kifizetésének dokumentálása.

Az előlegszámla tartalmi kellékei:

Előlegszámla készítése és felhasználása

  1. Előleg tétel rögzítése
    Amióta a NAV XML adatszolgáltatási kötelezettség érvényben van, külön jelezni kell az exportban az előleg tételeket.
    A rendszer szempontjából teljesen mindegy az előlegszámlára kerülő tétel cikkszáma vagy megnevezése, csupán az a fontos a NAV online számla adatszolgáltatás miatt, hogy a cikktörzsben a szolgáltatás adatai között a Speciális szolgáltatás legördülőben az Előleg tétel, a megfelelő áfa kulccsal legyen rögzítve.
    A tétel megjegyzésében, vagy a számla megjegyzésében kell feltüntetni azt, hogy mire vonatkozik az előleg.
  2. Előlegszámla készítés
    Az „Előleg”jelölést a rendszer automatikusan megteszi, ha a Számlázás → Előlegszámla → Előlegszámla menüpontra kattintva indul a folyamat.
    A rendszer a még fel nem használt előlegszámlákról a Számlázás → Előlegszámla → Számlázható előlegszámla lista menüpontban ad információt.
  3. Az előlegszámla felhasználása
    A végszámla elkészítése a Számlázás → Számla készítés menüpontban történik olyan módon, hogy:
    • a tételek hozzáadásánál az | Előlegszámla | gombra való kattintás után ki kell választani a felhasználandó bizonylatot. A rendszer a végszámlán feltünteti a felhasznált előlegszámlák számát, valamint negatív előjellel az összeget, azaz ennyivel csökkenti a számlán levő tételekért fizetendő összeget.
      A rendszer támogatja az előlegszámla több részletben való felhasználását, valamint akár több előlegszámlát is lehet tenni egy végszámlára.