Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


evir:onlineszamla:mukodes

Ez a dokumentum egy előző változata!


Működés

Maga a számla készítés nem változott az online rendszer életbe lépésével, pontosan ugyan úgy kell elkészíteni a számlát, mint ahogy az korábban történt. A számla elkészülte után történik meg az adatok továbbítása a NAV részére emberi beavatkozás nélkül, automatikusan.

Az adatszolgáltatási folyamat működése nem technikai és nem teljes körűen leírva:

  • A rendszer a kiállított számla adatait elküldi a NAV rendszerébe.
    • Ha nem sikerült elküldeni, akkor
      • eltárolja a sikertelenség okát és technikai adatait, bizonyítékképpen, hogy időben megkezdtük az adatszolgáltatást.
      • újra próbálkozik magától rendszeres időnként
    • Ha sikerült a kommunikáció, akkor
      • kap egy tranzakció azonosítót, ha formailag helyes volt az adat
      • kap egy hibaüzenetet az elutasításról, ekkor felhasználói beavatkozás lesz szükséges (nem várható, hogy ez rendszeresen előfordul)
  • A tranzakció azonosító alapján 5 perccel később a rendszer lekérdezi a feldolgozottsági állapotot
  • Ha a számla még nem került feldolgozásra, akkor beállítja az időzítést újabb lekérdezésre egy későbbi időpontra
  • Ha a számla feldolgozásra került, akkor az eredményét letölti és a számlához eltárolja. Ezek az állapototok lehetnek:
    • Minden rendben van a számlával (DONE)
    • Nagyjából rendben van, hiba nincs, de előfordulhat, hogy valami nem helyes (WARN)
    • A feldolgozás nem sikerült hiba miatt (ERROR)
  • Ha nincs minden rendben, akkor felhasználói beavatkozás szükséges. Ez lehet:
    • tudomásul vétel (azaz nem hiba az, amit a NAV jelzett, és nem akarunk több figyelmeztetést kapni róla)
    • Javítás. Mivel a számla adattartalma a kiállítást követően nem változtatható, ezért ha tartalmi probléma van, akkor módosító bizonylattal történhet a javítás, azaz helyesbítő számla, vagy stornó és új számla kiállítása.

A folyamat állapotokról az Online Számla menüpontban lehet részletes technikai információkhoz is jutni:

Természetesen nem kell állandóan ezt böngészni. Amikor a rendszer rendellenességet tapasztal, felhasználói beavatkozásra vagy tudomásulvételre van szükség, akkor a beavatkozásra jogosult felhasználók számára rendszerüzenetként jelzi ezt:

Induláskor a talán a leggyakoribb hibaüzenet az lehet, hogy nincs beállítva a technikai felhasználó (ami nélkül az adószám ellenőrzés sem működik):

evir/onlineszamla/mukodes.1530561755.txt.gz · Utolsó módosítás: 2018/07/02 22:02 szerkesztette: royal