Működés
A folyamat
Maga a számla készítés nem változott az online rendszer életbe lépésével, pontosan ugyan úgy kell elkészíteni a számlát, mint ahogy az korábban történt. A számla elkészülte után történik meg az adatok továbbítása a NAV részére emberi beavatkozás nélkül, automatikusan.
Az adatszolgáltatási folyamat működése nem technikai és nem teljes körűen leírva:
A rendszer a kiállított számla adatait elküldi a NAV rendszerébe.
Ha nem sikerült elküldeni, akkor
eltárolja a sikertelenség okát és technikai adatait, bizonyítékképpen, hogy időben megkezdtük az adatszolgáltatást.
újra próbálkozik magától rendszeres időnként
Ha sikerült a kommunikáció, akkor
kap egy tranzakció azonosítót, ha formailag helyes volt az adat
kap egy hibaüzenetet az elutasításról, ekkor felhasználói beavatkozás lesz szükséges (nem várható, hogy ez rendszeresen előfordul)
A tranzakció azonosító alapján 5 perccel később a rendszer lekérdezi a feldolgozottsági állapotot
Ha a számla még nem került feldolgozásra, akkor beállítja az időzítést újabb lekérdezésre egy későbbi időpontra
Ha a számla feldolgozásra került, akkor az eredményét letölti és a számlához eltárolja. Ezek az állapototok lehetnek:
Minden rendben van a számlával (DONE)
Nagyjából rendben van, hiba nincs, de előfordulhat, hogy valami nem helyes (WARN)
A feldolgozás nem sikerült hiba miatt (ERROR)
Ha nincs minden rendben, akkor felhasználói beavatkozás szükséges. Ez lehet:
tudomásulvétel (azaz nem hiba az, amit a NAV jelzett, és nem akarunk több figyelmeztetést kapni róla)
Javítás. Mivel a számla adattartalma a kiállítást követően nem változtatható, ezért ha tartalmi probléma van, akkor módosító bizonylattal történhet a javítás, azaz helyesbítő számla, vagy stornó és új számla kiállítása.
Online számla portál, folyamat állapotok
A folyamat állapotokat az Online Számla → Online számla portál
menüpontban lehet gyorsan áttekinteni.
Crontab job
A rendszer a háttérben rendszeresen és automatikusan kommunikál a NAV rendszerével. Alapbeállítás szerint 12 percenként történik ilyen esemény, de manuálisan is elindítható bármikor az Online számla→Technikai→Crontab job
menüpontból. Amikor ez a funkció fut, akkor a következők történnek:
Az eddig sikertelen küldések megismétlése
A már beküldött számlák állapotának lekérdezése
A letöltött számlaállapotok feldolgozása
Listák
Ha a rendszer üzenetein túlmenően további technikai információkra van szükség, akkor azt az Online számla lista
menüpontban lehet megnézni.
Tudomásulvétel
A tudomásulvétel funkció arra az esetre lett létrehozva, amikor a beküldött számlával kapcsolatban a NAV-nak észrevétele van (ERROR vagy WARNING).
Kapcsolódó oldalak: