A több külső webshop és a saját belső webshop, valamint a fizikai üzletek termék / készlet / ár szinkronizációjához feltétlenül szükséges néhány általános alapelv és szabály betartása.
Talán a legfontosabb alapelv, hogy az eVIR rendszer az adatgazda. Ez azt jelenti, hogy az eVIR-ben levő adatokat tekintjük pontosnak és hitelesnek, minden másnak ehhez kell igazodnia. Azaz a külső webshopokból nem veszünk át ár és készlet információkat, termék adatokat, hanem az eVIR-ből lehet azokba feltölteni.
Az eVIR úgy lett kialakítva, hogy a gyors működés érdekében mindig csak a változott adatokat szinkronizálja. Ha egy termék adatlapján történik valami módosítás, akkor csak azt az egyetlen terméket fogja szinkronizálni automatikusan, amikor a következő szinkronizációs időpont elérkezik. Amikor készletmozgás történik (pl. fizikai boltban vagy másik webshopban egy termék értékesítésre és számlázásra kerül), akkor csak azoknak a termékeknek a készletinformációit tölti fel a shopba, amelyek érintettek. Ha felmerül a gyanú, hogy eltérés van az eVIR-ben tárolt információk és a webshop között, akkor a szinkronizálást manuálisan is el elehet indítani a „Teljes feltöltés” checkbox kipipálásával. Ilyenkor az összes termék vonatkozásában fut le a szinkron, mintha minden változott volna.
A gyors és pontos működés miatt az eVIR-nek szüksége van arra hogy tisztában legyen a webshopban levő adatokkal. A legtöbb külső webshop nem engedélyez annyi kommunikációt, hogy minden adatot minden alkalommal online lehessen lekérdezni, ezért a szinkronok alkalmával az eVIR egy úgynevezett kapcsolótáblát készít a háttérben. Ez tartalmazza azokat az információkat, hogy pl. melyik termékek vannak melyik webshopba feltöltve és ott milyen azonosítókkal rendelkeznek, milyen termék kategóriák léteznek, stb. Éjszakánként automatikusan fut egy kapcsolótábla ellenőrzés, ami ezeket a kapcsolatokat ellenőrzi, és ha eltérést talál, akkor korrigálja. Ha a webshopban történik a felhasználó részéről bármilyen adatmódosítás, akkor manuálisan is el lehet indítani a kapcsolótábla ellenőrzést is.
A megrendelések letöltésének nem feltétele, hogy az eVIR szinkronizálja a webshopba a termék adatokat, készleteket, árakat. De az követelmény, hogy a megrendelésben szereplő termékeknek és szolgáltatásoknak (cikkszámoknak) szerepelnie kell az eVIR cikktörzsben. Csak olyan megrendelést lehet letölteni, aminek a tételeit be tudja azonosítani az eVIR. A letöltött megrendelések az eVIR vevői rendeléskezelő részébe kerül importálásra. Ezt követően a shopban bekövetkezett esetleges rendelés módosítások nem kerülnek átvezetésre az eVIR-be. A hibás rendelések bekerülnek a függőben levő megrendelések közé, amit az eVIR rendszeresen megpróbál újra letölteni. ha nincs szükség erre, akkor manuálisan le lehet zárni a rendelést ebben a listában.
Az eVIR határozottan nem töröl semmit a webshopban. Leggyakrabban a termékek esetében szokott előfordulni a törlésre az igény, ennek a menete: - az eVIR-ben a termék adatlapján a webshop beállítás legördülőben az üres értéket kell kiválasztani - a webshopban ki lehet törölni a terméket - le kell futtatni a kapcsolótábla szinkronját
A termék adatlapján levő webshop beállítással lehet befolyásolni a szinkronok működését. Ha ez a legördülő üres, akkor a szinkron nem foglalkozik azzal a termékkel. Ha a beállítás a „nem jelenik meg a webshopban”, akkor a szinkron fel fogja tölteni a terméket és az adott webshop működésétől függően rejtettre, draft-ra, vagy valamilyen funkciójában hasonló beállításra állítja. Ha a készletmegjelenítéssel kapcsolatos változás történik (pl. „mennyiség megjelenítése”), akkor a beállítás megtörténtét követően szükség van egy teljes készlet szinkronizáció elindítására is, hogy a készlet adatok felkerüljenek a shopba.
A termék tulajdonságok esetében tulajdonságonként beállítható, hogy az adott webshopba felkerüljön-e a termékhez beállított tulajdonság értéke. Fontos tudni, hogy a legtöbb webshop esetén a tulajdonság nem jelenik meg automatikusan a felületen, hanem az adott webshop admin felületén kell ezt engedélyezni. Ha az eVIR hozza létre a tulajdonságot, akkor az olyan módon kerül létrehozásra, hogy szintén ne jelenjen meg magától, de nem tiltja le a megjelenítését ha már aktív.
A webshop beállításokban megadható a webshop gazdájának email címe, és az email értesítések szintje. Érdemes ezt a „csak hibákról” módra állítani, így a szinkronizálással kapcsolatos háttérfolyamatokról hiba esetén értesítés érkezik.
Az eVIR beállításaiban lehetőség van automatikusra állítani a különböző szinkronokat (termék / ár / készlet / rendelés), de nem kötelező. Automatikus esetben csak a változás szinkronizálások és a kapcsolótáblák ellenőrzése fut le automatikusan, a teljes feltöltést ilyen esetben is manuálisan kell elindítani ha szükséges.