Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


evir:onlineszamla:hibakezeles

Különbségek

A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.

Összehasonlító nézet linkje

Következő változat
Előző változat
Következő változatKövetkező változat mindkét oldalon
evir:onlineszamla:hibakezeles [2019/12/30 11:21] – létrehozva royalevir:onlineszamla:hibakezeles [2020/06/29 00:26] royal
Sor 5: Sor 5:
  
  
 +
 +
 +----
  
  
Sor 11: Sor 14:
  
  
 +
 +----
  
  
 A portál bal felső sarkában látszik, ha valamilyen beavatkozásra váró probléma van: A portál bal felső sarkában látszik, ha valamilyen beavatkozásra váró probléma van:
 {{:evir:onlineszamla:osz_portal_warn.png?direct |}} {{:evir:onlineszamla:osz_portal_warn.png?direct |}}
 +
 +
 +----
 +
 +
 Itt jellemzően "WARN" vagy "ERR" szerepel attól függően, hogy csak figyelmeztetés vagy hiba lépett fel. Zárójelben az érintett számlák mennyisége látható. Erre kattintva megkapjuk a listát a szmálákról: Itt jellemzően "WARN" vagy "ERR" szerepel attól függően, hogy csak figyelmeztetés vagy hiba lépett fel. Zárójelben az érintett számlák mennyisége látható. Erre kattintva megkapjuk a listát a szmálákról:
 {{:evir:onlineszamla:osz_statusz_lista.png?direct |}} {{:evir:onlineszamla:osz_statusz_lista.png?direct |}}
 +
 +
 +----
  
  
 A listában a számlaszámra kattintva láthatóvá válnak a részletes adatok: A listában a számlaszámra kattintva láthatóvá válnak a részletes adatok:
 {{:evir:onlineszamla:osz_szamla_statusz.png?direct |}} {{:evir:onlineszamla:osz_szamla_statusz.png?direct |}}
 +
 +
 +----
  
  
 A lényeges információ az "Info" részben található, ami a NAV-tól visszakapott üzenetet tartalmazza. A lényeges információ az "Info" részben található, ami a NAV-tól visszakapott üzenetet tartalmazza.
 Az üzenet tartalmától függően 3 féle hibakezelés létezik: Az üzenet tartalmától függően 3 féle hibakezelés létezik:
-  * **Státusz lekérdezés** \\Ha olyan probléma volt, ami az adatszolgáltatás megtörténtével kapcsolatos, akkor ez a funkció meg szokta oldani a problémát. Bármikor lehet ilyen extra státusz lekérdezést csinálni, nem lehet vele problémát okozni, ezért javasolt ezzel kezdeni a hibaelhárítást. Két olyan jellemző eset van, amikor ez a hibaüzenet elő szokott jönni:+  * **Státusz lekérdezés** \\ Ha olyan probléma volt, ami az adatszolgáltatás megtörténtével kapcsolatos, akkor ez a funkció meg szokta oldani a problémát. Bármikor lehet ilyen extra státusz lekérdezést csinálni, nem lehet vele problémát okozni, ezért javasolt ezzel kezdeni a hibaelhárítást. Két olyan jellemző eset van, amikor ez a hibaüzenet elő szokott jönni:
     * Megtörtént az adatszolgáltatás a számláról, de az eVIR nem kapta vissza időben a tranzakció azonosítót a NAV-tól, ezért később újra megpróbálta beküldeni a számlát, de erre azt az üzenetet kapja vissza, hogy ezzel a számlaszámmal már történt adatszolgáltatás.     * Megtörtént az adatszolgáltatás a számláról, de az eVIR nem kapta vissza időben a tranzakció azonosítót a NAV-tól, ezért később újra megpróbálta beküldeni a számlát, de erre azt az üzenetet kapja vissza, hogy ezzel a számlaszámmal már történt adatszolgáltatás.
     * A számla és a stornó/helyesbítő számla egymás utáni kiállításakor a módosító számla beküldésekor a NAV még nem dolgozta fel az eredeti számla adatait, így a módosító számla beküldésére azt az üzenetet adja vissza, hogy még nem érkezett adatszolgáltatás a hivatkozott számláról.     * A számla és a stornó/helyesbítő számla egymás utáni kiállításakor a módosító számla beküldésekor a NAV még nem dolgozta fel az eredeti számla adatait, így a módosító számla beküldésére azt az üzenetet adja vissza, hogy még nem érkezett adatszolgáltatás a hivatkozott számláról.
-  * **Tudomásul véltel** \\Amennyiben a hibaüzenet csak valami olyan figyelmeztetés, amit figyelmen kívül szeretnénk hagyni, akkor a ''Tudomásul vétel'' linket kell használni, és a megjelenő űrlapot kitöltve jóváhagyni:{{:evir:onlineszamla:osz_tudomasul_vetel.png?direct |}} Fontos, hogy ez nem oldja meg az esetleges problémát, csak a figyelmeztetés megjelenését kapcsolja ki ennek a számlának a vonatkozásában. +  * **Tudomásul véltel** \\ Amennyiben a hibaüzenet csak valami olyan figyelmeztetés, amit figyelmen kívül szeretnénk hagyni, akkor a ''Tudomásul vétel'' linket kell használni, és a megjelenő űrlapot kitöltve jóváhagyni:{{:evir:onlineszamla:osz_tudomasul_vetel.png?direct |}} Fontos, hogy ez nem oldja meg az esetleges problémát, csak a figyelmeztetés megjelenését kapcsolja ki ennek a számlának a vonatkozásában. 
-  * **Számla újraküldése** \\Elméletileg erre a funkcióra nem lehet szükség, a rendszer magától próbálkozik az ismételt adatszolgáltatással. Könnyen hibát eredményezhet, ha már korábban beküldött számla adatait manuálisan újraküldetjük a rendszerrel, ezért tényleg csak végszükség esetén használandó.+  * **Számla újraküldése** \\ Elméletileg erre a funkcióra nem lehet szükség, a rendszer magától próbálkozik az ismételt adatszolgáltatással. Könnyen hibát eredményezhet, ha már korábban beküldött számla adatait manuálisan újraküldetjük a rendszerrel, ezért tényleg csak végszükség esetén használandó.
  
  
 Akár a ''Státusz lekérdezés'', akár a ''Tudomásul vétel'' módot használtuk, a sikeres végrehajtás után a hibaüzenet eltűnik, és az Online számla portálon sem látszik a ''Folyamat állapotok'' részben hibás számla. Akár a ''Státusz lekérdezés'', akár a ''Tudomásul vétel'' módot használtuk, a sikeres végrehajtás után a hibaüzenet eltűnik, és az Online számla portálon sem látszik a ''Folyamat állapotok'' részben hibás számla.
evir/onlineszamla/hibakezeles.txt · Utolsó módosítás: 2021/06/01 09:04 szerkesztette: era