Ez a dokumentum egy előző változata!
Maga a számla készítés nem változott az online rendszer életbe lépésével, pontosan ugyan úgy kell elkészíteni a számlát, mint ahogy az korábban történt. A számla elkészülte után történik meg az adatok továbbítása a NAV részére emberi beavatkozás nélkül, automatikusan.
Az adatszolgáltatási folyamat működése nem technikai és nem teljes körűen leírva:
A folyamat állapotokat az Online Számla → Online számla portál
menüpontban lehet gyorsan áttekinteni.
A rendszer a háttérben rendszeresen és automatikusan kommunikál a NAV rendszerével. Alapbeállítás szerint 12 percenként történik ilyen esemény, de manuálisan is elindítható bármikor az Online számla→Technikai→Crontab job
menüpontból. Amikor ez a funkció fut, akkor a következők történnek:
Ha a rendszer üzenetein túlmenően további technikai információkra van szükség, akkor azt az Online számla lista
menüpontban lehet megnézni.
A tudásulvétel funkció arra az esetre lett létrehozva, amikor a beküldött számlával kapcsolatban a NAV-nak észrevétele van (ERROR vagy WARNINIG). ERROR az blokkoló hiba, azaz az ebben az állapotban levő számlát a NAV nem fogadta be (pl. érvénytelen a vevő adószáma). A WARN az csupán egy észrevétel nem egy blokkoló hiba, azaz nem akadályozza meg a számla feldolgozását, csupán előfordulhat valami apró probléma. Ilyenek (a teljesség igénye nélkül, csak példának):
Ezeknél a felhasználó döntésére van bízva, hogy mit csinál a számlával, de a rendszernek kötelessége, hogy jelezze a problémát egészen addig, ameddig az meg nem oldódik. Ha a felhasználó kattint a Tudomásul vétel
linken, akkor azzal a rendszer számára jelzi, hogy a probléma eljutott hozzá, megértette, és megoldotta (pl. számla helyesbítéssel), vagy nem kíván foglalkozni a jelzéssel, mert az nem valós vagy fontos probléma. A tudomásul vétel után a rendszer nem fog többet figyelmeztetni.
Kapcsolódó oldalak: