NAV eSzámla
Számla típusok:
papír számla
eszámla (ahol a NAV adatszolgáltatás tartalmazza a hash-t)
XML számla (ahol maga az adatszolgáltatás a számla)
PKI eszámla (külső szolgáltató, 2021-től kezdve nem támogatjuk)
Kibocsájtási lehetőségek:
létrehozáskor letölthető PDF
létrehozáskor email értesítő, benne csatolmányként a számla
létrehozáskor email értesítő, benne egy link, amivel le lehet tölteni eVIR-ből
létrehozáskor email értesítő a NAV-tól való letöltési lehetőségről (csak XML számla)
létrehozáskor nem adja oda a bizonylatot, de ettől még elkészül
Nyomtatás/Megjelenítés:
papír számla esetén bármikor lehet új példányt generálni az adatok alapján. Sem az eredetin, sem a későbbi másolatokon nincs jelölve, hogy eredeti vagy másolat vagy bármilyen példány, ellenben rá van írva a „papír” megjelenési mód
eszámla esetén:
hitelesen nem lehet újragenerálni, csak ez eltárolt eredeti példányt lehet odaadni, nincs klasszikus másolati példány
a rendszerben levő adatokból lehet új példányt generálni, azonban ezen fel kell tüntetni, hogy NEM hiteles másolat
XML számla: nincs semmilyen megjelenítési formája, de azért az adatokból lehet számlának tűnő PDF-et nyomtatni, viszont rá kell írni, hogy NEM hiteles példány
Az eSzámla és XML számla nem hiteles újranyomtatása esetén ha megoldható, akkor mondjuk a NAV tranzakció azonosító vagy valami hasonló beazonosítást segítő adat rákerülhet akár vízjelként vagy megjegyzésként.
Tárolás:
papír számlát nem kell tárolni. De ha a többi fajta számla kezelése miatt jobb lenne, akkor lehet.
eSzámlát tárolni kell. Lehetőleg olyan módon kell tárolni, ami elkülönül a storage-tól, hogy külön backupolható legyen
XML számla esetén tárolni kell az XML-t.