Más számlázó-készletnyilvántartó programról való áttérés néhány egyszerű lépésben megtörténhet.
Az eVIR rendszer CSV / XLSX formátumban tudja fogadni a partner adatokat. A táblázat formátuma nem fix, a telepített modulok és funkciók befolyásolhatják a felépítését.
A minta táblázatot a Törzsadatok → Partner → Tömeges műveletek → Partner export
menüpontban, az Export
linkre kattintva lehet letölteni.
Az így kapott táblázatba kell a másik rendszerből kapott partner adatokat beilleszteni, megtartva az oszlopok sorrendjét.
Fontos, hogy az első oszlopot (partner ID) üresen kell hagyni, ez jelzi a rendszernek, hogy új partnert kell rögzíteni. Kizárólag a partner típus (cég vagy személy) és a név megadása kötelező, az összes többi adat opcionális.
A kész CSV / XLSX táblázatot a Törzsadatok → Partner → Tömeges műveletek → Partner import
menüpontban, lehet feltölteni, ellenőrizni, és megfelelőség esetén rögzíteni.
Az eVIR rendszer CSV / XLSX formátumban tudja fogadni a cikkszámok törzsadatait is.
Külön kell a termékeket, és külön a szolgáltatásokat importálni.
A táblázatok formátuma nem fix, a telepített modulok és funkciók befolyásolhatják a felépítését.
A minta táblázatot termékek esetében a Törzsadatok → Cikkszámok → Tömeges műveletek → Termék exportálás
menüpontban a CSV export
linkre kattintva lehet letölteni.
Szolgáltatások esetében a Törzsadatok → Cikkszámok → Tömeges műveletek → Szolgáltatás exportálás
menüpontot kell használni.
Fontos, hogy mivel az árkategóriák módosítása befolyásolja a CSV / XLSX fájlok felépítését, ezert a szükséges árkategóriákat még a minta fájlok exportálása előtt ki kell alakítani a Törzsadatok → Cikkszámok → Árkategóriák
menüpontban.
Az így kapott táblázatba kell a másik rendszerből kapott termék vagy szolgáltatás adatokat beilleszteni, megtartva az oszlopok sorrendjét. A kötelező mezők ugyan azok, amelyek a webes felületen is kötelezően megadandónak vannak jelölve.
A kész, termékeket tartalmazó táblázatot a Törzsadatok → Cikkszámok → Tömeges műveletek → Termék Importálás
menüpontban, lehet feltölteni, ellenőrizni, és megfelelőség esetén rögzíteni. Ugyan úgy a tömeges műveletek menüben levő Szolgáltatás importálás
menüpont szolgál a szolgáltatások importálására. Termékek esetén van egy bővített verzió is, ami az alapverzión túlmenően további adatokat tartalmazhat (pl. termék csomagolás, stb.)
A nyitókészlet bevételezése elméletileg úgy lenne tökéletes, ha minden egyes termék az eredeti szállítói számla alapján, az azon szereplő adatokkal kerülne bevételezésre.
Azonban más rendszerről történő átállás esetén a legtöbbször ezek az információk nem állnak rendelkezésre, ezért tipikusan az szokott történni, hogy létre kell hozni egy „Nyitókészlet” nevű partnert, és ettől a partnertől történik meg a bevételezés. Ennek a módszernek az a hátránya, hogy a termék statisztikák nem teljes mértékben fedik a valóságot ezeknek a termékeknek a vonatkozásában.
A bevételezés elkezdése előtt létre kell hozni azt a raktárat, amibe a bevételezés fog történni. Ezt a Törzsadatok → Raktártörzs → Új raktár
menüpontban lehet megtenni.
A bevételezést a Raktár → Bevételezés számláról
menüpontban lehet elvégezni.
Ha rendelkezésre áll egy leltár lista a bevételezendő termékekről, akkor a folyamatot fel lehet gyorsítani azzal, hogy a Keresendő
mezőbe egy *
-ot írva, majd a Termék cikktörzsből
gombra kattintva kapunk egy olyan beviteli mezőt, ahova be lehet másolni a cikkszámokat.
Kapcsolódó oldalak: