Mielőtt bármilyen műveletet végrehajtanánk a termékekkel szükséges azok raktári bevételezése. A rendszer kétféle bizonylat alapján tudja ezt megtenni: a szállító számlája, vagy a szállító szállítólevele alapján.
A két bevételezés között az az alapvető különbség, hogy a szállítólevélen történt bevételezést követően a rendszer várja a számlával történő bevételezést is, azaz tisztában van vele, hogy a terméket a szállító még nem számlázta ki.
Tipikusan a számla alapján történő bevételezést használják ügyfeleink, ez az egyszerűbb metódus.
A raktári bevételezés is a Bizonylat készítés oldalon leírtakhoz nagyon hasonló módon történik:
Áfakörön kívüli bevételezés
kipipálásaBevételezés szállítólevélről
menüpont alatt rögzített bizonylatok listájából lehet választani.Bevételezés szállítólevélről
menüpont alatt rögzített bizonylatok listája jelenik meg partnerenkénti bontásban.Utolsó beszerzési ár
ként!Természetesen a rendszer figyel a számlaszámokra: ugyanattól a partnertől nem enged kétszer ugyanolyan számlaszámmal történő bevételezést.
A Rendszer → Beállítások → Rendszerbeállítások menüpont alatt a Pénzügyi beállítások területen a Szállítói számla automatikus import mezőben bekapcsolva
a bevételezés végén a szállítói számla adatai automatikusan importálásra kerülnek a pénzügyi számla nyilvántartásba.
A megfelelő működéshez pedig a következő sorokban lehet az alapértelmezett adatokat beállítani.
Kapcsolódó oldalak: