Raktári bevételezés
Mielőtt bármilyen műveletet végrehajtanánk a termékekkel szükséges azok raktári bevételezése. A rendszer kétféle bizonylat alapján tudja ezt megtenni: a szállító számlája, vagy a szállító szállítólevele alapján.
A két bevételezés között az az alapvető különbség, hogy a szállítólevélen történt bevételezést követően a rendszer várja a számlával történő bevételezést is, azaz tisztában van vele, hogy a terméket a szállító még nem számlázta ki.
Tipikusan a számla alapján történő bevételezést használják ügyfeleink, ez az egyszerűbb metódus.
A raktári bevételezés is a Bizonylat készítés oldalon leírtakhoz nagyon hasonló módon történik:
- A raktári bevételezés elindítása a Raktár,
- Bevételezés szállítólevélről vagy Bevételezés számláról menüpont alatt.
-
- Szállítói számla dátuma és számlaszáma, vagy a szállítólevél dátuma és bizonylatszáma
- Célraktár kiválasztása → Raktár törzsadatok rögzítése
- Ha nem tartalmaz ÁFÁ-t a számla/szállítólevél, akkor az
Áfakörön kívüli bevételezés
kipipálása
- Megjegyzés írása
- Tételek hozzáadásának ismétlése egészen addig, ameddig az összes kívánt tétel szerepel a bizonylaton.
Gyári számos nyilvántartást igénylő terméknél nem elegendő csak a mennyiséget megadni, hanem a mennyiségnek megfelelő számú gyári számot is rögzíteni kell.
Speciális gombok:- |Beszállítói rendelés|: a rögzített berendelések közül lehet választani.
- |Rendezetlen szállítólevelek|: A
Bevételezés szállítólevélről
menüpont alatt rögzített bizonylatok listájából lehet választani. - |Szállítólevél beszállítónként|: A
Bevételezés szállítólevélről
menüpont alatt rögzített bizonylatok listája jelenik meg partnerenkénti bontásban. - |Bizomány szállító|: A már értékesített termékeket a szállítói számla alapján kell a korábban kapott szállítólevelekről kiválasztani, így a nyilvántartásban is összekapcsolódnak a termékek adatai. Bizományba vétel
- Tétellista
- Nettó egységár A cikk nettó beszerzési ára, mely a cikk ár paraméterekhez kerül rögzítésre az
Utolsó beszerzési ár
ként!
- |Bizományos szállító betöltése|
- | Felvesz | gomb hatására elkészül a bevételezés.
Erről is generálhat a rendszer PDF dokumentumot, de kikapcsolható a beállításokban. Azt szoktuk javasolni, hogy a bevételezési bizonylat számát írják rá a szállítói számlára, ilyen módon összekapcsolva a kettőt, valamint jelezve, hogy már megtörtént a bevételezés.
Természetesen a rendszer figyel a számlaszámokra: ugyanattól a partnertől nem enged kétszer ugyanolyan számlaszámmal történő bevételezést.
A Rendszer → Beállítások → Rendszerbeállítások menüpont alatt a Pénzügyi számlák területen a Szállítói számla automatikus import mezőben bekapcsolva
a bevételezés végén azonnal a szállítói számla rögzítésére irányít a program és automatikusan kitöltésre kerülnek a partner, számlaszám és tétel adatok.
Kapcsolódó oldalak: