A más forrásból származó (pl. számlatömbben kézzel készített, vagy más számlázóprogramból kiállított) számlák adatai is rögzíthetőek. A rendszerben kiállított vevői számlák automatikusan importálódnak.
Az adatfelvitelnél a számlán található adatokat kell rögzíteni, ezek a következők:
Számlatípus
: ez lehetvevői
: saját számla, ami vagy az eVIR rendszerből, vagy a rendszertől függetlenül keletkezettszállítói
: szállítótól származó számlaSzámlaszám
: a számla száma. Egyetlen megkötés van: ugyanattól a partnertől nem szerepelhet kétszer ugyanaz számlaszám a rendszerbenFizetési mód
Számla dátuma
Teljesítés dátuma
Fizetési határidő
Pénznem
: A pénzügyi törzsadatokban szereplő pénznemekből lehet választani.Kisadózó
Kerekítés használata számoláskor és ellenőrzéskor
: a tételek kerekítve számolódjanak ki, vagy pedig a legnagyobb értelmezhető matematikai pontossággal.Hivatkozási szám
Költséghely
Költségviselő
Időszak
Munkaszám
Tételek
részen a számla tételeinek kívánt részletességű bontása a következő adatokkal:Megnevezés
: pl. Árubeszerzés, Értékesítés, stb.Típus
: a pénzügyi törzsadatokban előre definiált típusok közül lehet választani Nettó
, ÁFA %
,ÁFA
,Bruttó
adatok közül bármelyik kettő megadása esetén a másik kettőt a rendszer kiszámolja a Számol
gomb megnyomásáraÖsszesen
: a fenti tételek összege. Ez is számolódik a Számol
gomb hatására, ha üresVevő számla import
: ha a rendszerbeállításokban ki van kapcsolva a kiállított számlák automatikus importálása, akkor ezzel a gombbal lehet egyesével importálni a számlázó modullal kiállított bizonylatok adataitSzámla állapota
részen levő két mező csak olvasható, értéküket a rendszer állítja be az adatok alapján:Állapot
: a számla pénzügyi rendezettségi állapotaRendezetlen
: a számlához semmilyen bank vagy pénztári tétel nem tartozikLezárt
: a számla pénzügyileg rendezettBizonytalan
: a számla részben rendezettLezárás dátuma
: az a dátum, amikor a számla teljes egészében kiegyenlítésre vagy lezárásra került.A kitöltött adatlapot a | Felvesz | gombbal lehet rögzíteni. Tipikus felhasználásnak számít, amikor több számla kerül egymás után rögzítésre.
Ennek a folyamatnak a felgyorsítására szolgál a | Felvesz és új számla | gomb, ami az adatrögzítés után azonnal lehetőséget biztosít a következő számla adatainak felvitelére.
Ha már rögzítésre került a partner számára ugyanazzal a számlaszámmal számla, akkor a program:
A „Tételek” részben nem kell részletesen felsorolni a számlán szereplő összes tételt, hanem csak olyan részletességgel, amire később a lekérdezéseknél szükség lehet. Pl. tipikusan egy tétel szokott lenni az áru vásárlása, „árubeszerzés” megnevezéssel, még akkor is ha sok tételt tartalmaz a számla. (A számlán szereplő termékek raktári bevételezését nem itt, hanem a Raktár→Bevételezés számláról
menüpontban kell elvégezni!).
A Nettó-Áfa-Áfa%-Bruttó négyes közül mindig csak kettőt kell kötelezően megadni, a másik két adatot a rendszer a Számol
gomb megnyomására kiszámolja, valamint a tételek összegét is beírja az Összesen mezőbe, ha az még nem tartalmaz adatot. Ha az összeget is újra szeretnénk számoltatni, akkor a gomb megnyomása előtt ki kell törölni belőle az adatot. Ennek oka, hogy az ÁFA kerekítések miatt eltérések lehetnek a számlán szereplő összegek és a rendszer által kiszámolt adatok között, ezért lehetőség van manuálisan korrigálni azokat. A rendszer elfogadja a felhasználó által megadott adatokat, ha azok matematikailag nem mutatnak eltérést, de informál a lehetséges problémáról.
Kapcsolódó oldalak: