Új pénzügyi számla
A más forrásból származó (pl. számlatömbben kézzel készített, vagy más számlázóprogramból kiállított) számlák adatai is rögzíthetőek. A rendszerben kiállított vevői számlák automatikusan importálódnak.
A Pénzügy → Számlák → Új számla menüpont alatt lehet pénzügyi számlát rögzíteni:
Partner adatokmegadása.- Paraméterek beállítása:
Számlatípus: ez lehetvevői: saját számla, ami vagy az eVIR rendszerből, vagy a rendszertől függetlenül keletkezettszállítói: szállítótól származó számla
Fizetési módSzámla dátumaTeljesítés dátumaFizetési határidőPénznem: A pénzügyi törzsadatokban szereplő pénznemekből lehet választani.KisadózóKerekítés használata számoláskor és ellenőrzéskor: a tételek kerekítve számolódjanak ki, vagy pedig a legnagyobb értelmezhető matematikai pontossággal.
-
Hivatkozási szám: hivatkozás a számlához kapcsolódó azonosítóra, például: rendelésszám.Költséghelytörzsadat kiválasztása.Költségviselőtörzsadat kiválasztása.Időszak: elszámolási időszak dátum kiválasztása.Munkaszámtörzsadat kiválasztása.- | Tételenkénti elszámolás adatok | A gombra kattintva a költséghely, költségviselő, időszak és munkaszám adatok megadására tételenként lesz lehetőség.
Tételek
Nem szükséges részletesen felsorolni a számlán szereplő összes tételt, hanem csak olyan részletességgel, amire később a lekérdezéseknél szükség lehet. Pl. tipikusan egy tétel szokott lenni az áru vásárlása, „árubeszerzés” megnevezéssel, még akkor is ha sok tételt tartalmaz a számla.
A számla tételeinek kívánt részletességű bontása a következő adatokkal:Megnevezés: pl. Árubeszerzés, Értékesítés, stb.Típus: a pénzügyi törzsadatokban előre definiált tételtípusok közül lehet választaniNettó,ÁFA %,ÁFA,Bruttóadatok közül bármelyik kettő megadása esetén a másik kettőt a rendszer kiszámolja.Összesen: a fenti tételek összege.- | További tételek hozzáadása | gomb: alapértelmezetten egy pénzügyi számlán 3 tételnek elegendő helyet jelenít meg a rendszer. Ha több tételre van szükség, akkor ezzel a gombbal lehet további tételeket hozzáadni.
- | Ellenőriz | gomb: a fentiekben írt ÁFA és összesítő számolási műveleteket végzi el.
Ha az összegeket újra szeretnénk számoltatni, ki kell törölni a megfelelő mezőből az adatot. Ennek oka, hogy az ÁFA kerekítések miatt eltérések lehetnek a számlán szereplő összegek és a rendszer által kiszámolt adatok között, ezért lehetőség van manuálisan korrigálni azokat. A rendszer elfogadja a felhasználó által megadott adatokat, ha azok matematikailag nem mutatnak eltérést, de informál a lehetséges problémáról.
- A
Számla állapotarészen levő két mező csak olvasható, értéküket a rendszer állítja be az adatok alapján:Állapot: a számla pénzügyi rendezettségi állapota.Rendezetlen: a számlához semmilyen bank vagy pénztári tétel nem tartozik.Lezárt: a számla pénzügyileg rendezett.Bizonytalan: a számla részben rendezett.
Lezárás dátuma: az a dátum, amikor a számla teljes egészében kiegyenlítésre vagy lezárásra került.
- | Felvesz | gombra kattintva lehet rögzíteni a kitöltött űrlapot.
A Rendszer → Beállítások → Rendszerbeállítások menüpont alatt a Pénzügyi számlák területen a Számlák rögzítése után mezőben kiválasztható hogyan folytassa a munkát a program. - | Felvesz és új számla | gombra kattintva az adatrögzítés után azonnal lehetőséget biztosít a következő számla adatainak felvitelére és egyből új üres űrlapot nyit meg. Tipikus felhasználásnak számít, amikor több számla kerül egymás után rögzítésre.
Raktári bevételezés
A számlán szereplő termékek raktári bevételezését nem itt, hanem a Raktár → Bevételezés számláról menüpontban kell elvégezni!
A Rendszer → Beállítások → Rendszerbeállítások menüpont alatt a Pénzügyi számlák területen a Szállítói számla automatikus import mezőben bekapcsolva a bevételezés végén azonnal a szállítói számla rögzítésére irányít a program és automatikusan kitöltésre kerülnek a partner, számlaszám és tétel adatok.
Kapcsolódó oldalak:

