Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


evir:bizonylatok:bizonylat_storno

Storno bizonylat

Stornó bizonylat kiállításával a már eredetileg kiállított dokumentumot lehet érvényteleníteni, ha a teljesítés meghiúsul (pl. rossz névre van kiállítva a számla, vevő nem fogadja be a számlát, stb.).
A stornó bizonylat teljesítés dátuma az eredeti bizonylat dátumával egyezik meg.

Stornozást két módon lehet elindítani:

  1. Például az alább felsorolt menüpontokban a bizonylatot kiválasztani, rákattintani, majd a navigációs részen megjelenő Stornó szövegre vagy a ikonra kattintani. Ha nem lehet a Stornó szövegre kattintani, akkor a bizonylat nem stornózható (mert pl. már korábban stornózva lett)
    • Munkalap → Listák → Összes
    • Proforma számla → Proforma lista
    • Raktár → Listák →
      • Bevét. szállítólevélről lista
      • Bevét. számláról lista
    • Szállítólevél → Szállítólevél lista
    • Számlázás → Számlalista

  2. Az alább felsorolt menüpontokban a bizonylatszám megadása után a Tovább gombra kattintani
    • Munkalap → Munkalap storno
    • Proforma számla → Proforma számla storno
    • Raktár →
      • Bevételezés szállítóról storno
      • Bevételezés számláról storno
    • Szállítólevél → Szállítólevél storno
    • Számlázás → Számla storno

Mindkét esetben a rendszer megmutatja a stornózandó dokumentum adatait.
Ha tényleg ezt a bizonylatot kell stornózni, akkor a Felvesz (STORNO) gombra kell kattintani.
Erre elkészül a Stornó bizonylat PDF formátumban, amit a cég ügyviteli folyamatainak megfelelően kell tovább kezelni.

Storno működése

Bizonylat stornó művelet elvégzésekor a stornózott bizonylaton szereplő termékeket attól függően kezeli a rendszer, hogy azok honnan/hogyan kerültek rá a bizonylatra:

  • Másik bizonylatról származik (pl. számla esetén szállítólevélről, munkalapról, rendelésről, vagy szállítólevél esetén vevői rendelésről, stb.), akkor oda kerül vissza a termék, és a forrás bizonylat állapota is változik. Pl. ha egy vevői rendelés alapján készült számla stornózása „visszanyitja” a rendelést, azaz az állapota ismét teljesíthetővé válik.
  • A termék raktárból került a számlára vagy szállítólevélre, akkor a stornó művelet a „Cél raktár” legördülőben kiválasztott módon működik, azaz:
    • Új raktár esetén a rendszer létrehoz egy új raktárat, aminek a neve megegyezik a bizonylat számával, és ebbe kerülnek a termékek. Ez olyan esetben célravezető, ha pl. ugyan azokat a termékeket egy másik bizonylatra szeretnénk tenni.
    • Korábbi raktárba esetén a rendszer megpróbálja ugyan abba a raktárba visszahelyezni a terméket ahonnan a bizonylatra került. Ha nem sikerül (mert pl. már megszűnt a raktár) akkor a főraktárba helyezi el.
    • Főraktár: a rendszer alapértelmezett raktárába helyezi a termékeket függetlenül attól, hogy melyik raktárból kerültek a bizonylatra.
    • Egy kiválasztott raktár: a rendszer számára elérhető raktárak közül szabadon lehet választani egyet

A rendszer minden esetben igyekszik a teljes „láncon” végigmenni. Azaz ha pl. egy vevői rendelést szállítólevéllel zárunk le, a szállítólevelet számlázzuk, majd ezt a számlát stornózzuk, akkor a számla stornó visszanyitja a szállítólevelet, a szállítólevél stornó visszanyitja a vevői rendelést, a vevő rendelés lezárásánál meg kiválasztható, hogy az ott szereplő termékeknek mi legyen a sorsa…


Kacsolódó oldalak:

evir/bizonylatok/bizonylat_storno.txt · Utolsó módosítás: 2021/10/07 14:34 szerkesztette: era