Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


evir:bizonylatok:storno_bizonylat_keszites

Sztornó számla (bizonylat)

Számla (bizonylat) sztornózásának elindítása történhet listából és menüből is

Sztornó bizonylat elkészítése

Mindkét esetben a rendszer megmutatja a sztornózandó számla (bizonylat) adatait.

  1. Email értesítő Mivel a partner a sztornó bizonylatnál már adott az email küldés terület megjelenik!
    1. Dátum (Nem módosítható, a rendszer állítja be)
    2. Fizetési mód (Nem módosítható, az eredeti számláét tartalmazza)
    3. Fizetési határidő (a fizetési módnak megfelelően)
    4. Teljesítés dátuma: A sztornó számla teljesítés dátuma az eredeti számla dátumával egyezik meg.
    5. Célraktár
      A termék raktárból került a számlára vagy szállítólevélre, akkor a stornó művelet a legördülőben kiválasztott módon működik, azaz:
      • Új raktár esetén a rendszer létrehoz egy új raktárat, aminek a neve megegyezik a bizonylat számával, és ebbe kerülnek a termékek. Ez olyan esetben célravezető, ha pl. ugyan azokat a termékeket egy másik bizonylatra szeretnénk tenni.
      • Korábbi raktárba esetén a rendszer megpróbálja ugyan abba a raktárba visszahelyezni a terméket ahonnan a bizonylatra került. Ha nem sikerül (mert pl. már megszűnt a raktár) akkor a főraktárba helyezi el.
      • Főraktár: a rendszer alapértelmezett raktárába helyezi a termékeket függetlenül attól, hogy melyik raktárból kerültek a bizonylatra.
      • Egy kiválasztott raktár: a rendszer számára elérhető raktárak közül szabadon lehet választani egyet
  2. | Tételek módosítása | Tételek módosítása
    Bizonylat sztornó művelet elvégzésekor a sztornózott bizonylaton szereplő termékeket attól függően kezeli a rendszer, hogy azok honnan/hogyan kerültek rá a bizonylatra:
    • Másik bizonylatról származik (pl. számla esetén szállítólevélről, munkalapról, rendelésről, vagy szállítólevél esetén vevői rendelésről, stb.), akkor oda kerül vissza a termék, és a forrás bizonylat állapota is változik. Pl. ha egy vevői rendelés alapján készült számla stornózása „visszanyitja” a rendelést, azaz az állapota ismét teljesíthetővé válik.
  3. | Felvesz | gombra kell kattintani a sztornózáshoz.
    Elkészül a sztornó bizonylat és PDF kerül generálásra, amit a cég ügyviteli folyamatainak megfelelően kell tovább kezelni.

A rendszer minden esetben igyekszik a teljes „láncon” végigmenni.
Azaz ha pl. egy vevői rendelést szállítólevéllel zárunk le, a szállítólevelet számlázzuk, majd ezt a számlát stornózzuk, akkor a számla stornó visszanyitja a szállítólevelet, a szállítólevél stornó visszanyitja a vevői rendelést, a vevő rendelés lezárásánál meg kiválasztható, hogy az ott szereplő termékeknek mi legyen a sorsa…

Kapcsolódó oldalak:

evir/bizonylatok/storno_bizonylat_keszites.txt · Utolsó módosítás: 2024/02/26 10:59 szerkesztette: era