A NAV Online Számla 2.0 bevezetése óta van lehetőség az adatszolgáltatásként feltöltött számlák lekérdezésére a NAV rendszeréből, ráadásul nem csak a saját adatszolgáltatásban szereplő számlák, hanem a mi részünkre kiállított számlák esetében is. Az Online Számla 3.0 bevezetésével a NAV ezekre az adatokra támaszkodva már áfabevallás-tervezetet is fog kiajánlani (bár ennek a pontosságáról és használhatóságáról már régóta vitatkoznak a szakmai szervezetek).
Ezzel párhuzamosan kezd megjelenni a könyvelőprogramokban az a funkcionalitás, hogy manuális adatbevitel helyett inkább a NAV rendszeréből kérdezik le a vevői és szállítói számlák adatait. Ehhez ugyan olyan technikai felhasználó létrehozására van szükség, mint amit a számlázóprogram használ, amit az Online Számla Indulás alkalmával létrehozott mindenki magának a NAV rendszerében. A hangsúly az ugyan olyan-on van, azaz határozottan nem javasolt ugyanazt a technikai felhasználót odaadni a könyvelőnek, mint amit a számlázó program használ. Ennek egyszerű és ésszerű okai vannak:
Ráadásul nincs is értelme takarékoskodni a technikai felhasználókkal, hiszen korlátlan mennyiségű technikai felhasználót lehet létrehozni a NAV rendszerében, díjmentesen. Nem jelent semmilyen plusz költséget, tennivalót, kötelezettséget egy új technikai felhasználó létrehozása, csupán tisztábbá és átláthatóbbá teszi a folyamatokat. Ahogy a könyvelő nem a cégvezető ügyfélkapus hozzáférésével küldi be a bevallásokat a cégvezető nevében inkognitóban maradva, hanem a saját nevében egy meghatalmazással, ugyan úgy szüksége van a külön technikai felhasználóra és nem az eVIR-ben levőt kell használnia.