Fordítsuk meg a kérdést: miért ne lenne szüksége rá? Általában olyan ellenérvek szoktak elhangzani, mint pl.
De ezek mind olyan érvek, amelyek nagyon mondvacsináltak, nem igazán állják meg a helyüket.
Előre tényleg nem lehet tudni, hogy mire jó egy ilyen rendszer bevezetése. Viszont amikor ráébred az ember, hogy milyen lehetőségek vannak benne, mekkora nagy munkát vesz le a felhasználó válláról, mennyivel stabilabb hátteret biztosít, mennyivel gyorsabban és pontosabban szolgáltat információkat, akkor már nem is kérdés, hogy szükség van a bevezetésére.
Cégtulajdonosként érdemes azon elgondolkozni, hogy hol vannak a cég életének adatai. Nagyrészt az alkalmazottak fejében, esetleg szétszórva cetliken, össze-vissza táblázatokban. Ne kerüljön sor rá, de ha egy kulcsember elmegy a cégtől, akkor az addigi munkájának eredménye, részletei hol vannak? A nélkülözhetetlen információk csak akkor vannak biztonságban, ha rendezetten egy adatbázis tartalmazza ezeket.
Egy ügyféllista és a hozzá tartozó előzmények, események az egyik legnagyobb értéke szokott lenni egy cégnek, sokszor mégsem szentelnek neki kiemelt figyelmet. Egy meglévő partnerrel már kialakult a bizalmi kapcsolat, sokkal könnyebb vele ismét üzleti kapcsolatba kerülni, mint egy új, ismeretlen személlyel, vagy céggel.
Ez az a pont, ahol elő szoktak jönni az aggályok is: de mi van akkor, ha a távozó kolléga magával viszi a teljes ügyféllistát is? Erre a kérdésre megint csak a vállalatirányítási rendszer a válasz, ahol a jogosultsági rendszer megfelelő kialakításával mindenki csak ahhoz fér hozzá, amihez szükséges. Ezt egy sima Excel táblázattal nem lehet megtenni, azt könnyű gyorsan és nyom nélkül eltulajdonítani… Az Excel a KKV-k svájci bicskája: nem csak CRM helyett használják, hanem szinte mindenre. Vannak dolgok, amire az Excel tökéletes, de a gond ott van, hogy sok vállalkozó nem látja, hol van az a pont, amikor el kéne hagyni az Excelt és helyette vállalatirányítási rendszerben gondolkozni.
Ráadásul senki nem szeret többszörösen adminisztrálni, ugyanazokat az adatokat különböző táblázatokba, nyilvántartásokba rögzíteni. Ha egy integrált rendszer lehetőséget biztosít arra, hogy az adatokat csak egyszer kell rögzíteni, akkor még időt, energiát is megtakarít a rendszer használata.
Egy jó rendszer további segítséget is tud adni az automatizálással: leveszi az ismétlődő feladatok terhét a kollégák válláról, ami miatt gyorsabb és hatékonyabb ügyintézések, pontosabb adminisztráció, kevésbé terhelt ügyfélszolgálat lehet.
Növeli a hatékonyságot és az árbevételt is azzal, hogy figyelmeztet a tennivalókra, nem lesznek félbehagyott és úgy felejtett ügyek, vissza nem hívott ügyfelek, ki nem számlázott termékek, követhetetlen raktárkészletek, stb.