Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


evir:mohu:mohu_hasznalat

MOHU modul használata

A használat három fő területre bontható:

  • központi rendszer
  • alvállalkozó irodai felhasználó
  • alvállalkozó sofőr

Központi rendszer

A központi rendszerben történik a MOHU rendszerből érkező rendelések betöltése, alvállalkozókhoz rendelése, alvállalkozóknak átadása, az elvégzett szállításokról információ szolgáltatása a MOHU-nak.

Az elvégezhető feladatok:

  • Beszállítások (rendelések) rögzítése
    • Manuálisan
      A Mohu→Beszállítások→Új beszállítás menüben megjelenő űrlapot kitöltve hozható létre a rendelés. Az űrlap mezőiről részletes információ külön oldalon található.
    • Importálással a MOHU partner portálról
      a MOHU OSS partner portálon a Rendelések kezelése csempe alatt elérhető egy Exportálás funkció. Ez az összes rendelést letölti a felhasználó gépére xlsx táblázat formájában. Ezt az XLSX fájlt kell az úrlap tetején levő felhős ikonra húzni (vagy rákattintva kiválasztani) a feltöltéshez és a feldolgozáshoz.
    • Amikor a MOHU elkészül az API-n keresztül használható letöltési lehetőséggel, akkor automatikusan is meg fognak érkezni a megrendelt beszállítások.
  • Feltöltés vagy rögzítés után lehet a Mohu→Partnerek→Hozzárendelés hiányos partnerek menüben lehet a MOHU-tól importált vagy manuálisan felvitt új partnereket alvállalkozókhoz rendelni. Ugyan annak a partnernek a következő rendelése esetén ezt már nem kell megcsinálni, a rendszer automatikusan ugyan annak az alvállalkozónak fogja a rendelést átadni, aki korábban kapta.
  • Mohu→Átadás alvállalkozónak menüpont másolja át az adatokat a kliens rendszerekbe, azaz teszi elérhetővé minden alvállalkozónak csak a hozzá tartozó rendeléseit.
  • Mohu→Átvétel alvállalkozótól menüpontban lehet az alvállalkozók által elvégzett beszállítások adatait átvenni. Erre az adatszolgáltatás összeállítására van szükség.
  • Mohu→Adat előkészítés menüben az alvállalkozóktól átvett adatok ellenőrzése, átalakítása, kiegészítése történik, hogy megfeleljen a feltöltés kritériumainak.
  • Mohu→Mohu XLSX export menüpontban történik az adatszolgáltatáshoz feltöltendő XLSX táblázat előállítása. Ebben a táblázatban az utolsó lezárás óta keletkezett valamennyi mérlegelt beszállítás szerepel. Feltöltés előtt akárhányszor lehet futtatni a táblázat generálását, nem fog problémát okozni. A letöltött táblázatot akár feltöltés előtt, akár a feltöltést követően a felület hibajelzései alapján lehet módosítani és utána újra feltölteni. Pl. jellemző hiba szokott lenni az ismeretlen városnév: ilyenkor mind a táblázatban, mind pedig az eVIR partner adatokban javítani kell.
  • Mohu→Mohu beküldöttek zárása menüpontban az utolsó generált XLSX táblázatban szereplő szállítások sikeres feltöltésének jelölésének beállítása történik meg, ebből fogja tudni a rendszer, hogy melyek azok a beszállítások, amelyeknél újabbakat kell majd a következő adatszolgáltatásban szerepeltetni.

Alvállalkozó rendszer - irodai felhasználó

Az alvállalkozói rendszer közvetlenül nem kommunikál a MOHU-val, hanem kizárólag a központi rendszerrel van kapcsolatban. Bármennyi alvállalkozói rendszer működhet párhuzamosan, nem látják egymás szállításait, semmilyen módon nincsenek hatással egymásra. Az alvállalkozói rendszerben kell a MOHU-tól kapott partner adatokat eVIR partnerhez rendelni. Ezt csak minden partner esetében egyetlen alkalommal, először kell elvégezni. A műveletre mindenféleképpen szükség van, mert egyrészt a MOHU rendszerből nem érkeznek meg olyan adatok, amelyekre szükség van, másrészt az eVIR partnerhez lehet olyan kiegészítő információkat felvinni, amit utána pl. a sofőrök is tudnak használni (partner telefonszáma, nyitva tartás, étterem neve, stb.), illetve ezeket a partnereket lehet túrákba szervezni. A használat műveletei:

  • Mohu→Partnerek→Partner nélküli Mohu ügyfelek
    Ezt a menüpontot rendszeresen meg kell nézni, de egyre kevesebb partner fog benne szerepelni. Amikor a MOHU rendszeréből új partner rendelése töltődik le, akkor ebben a menüpontban lehet eVIR partnerhez rendelni. Az eVIR partnerek kezeléséről információ: Partnernyilvántartás. Bármelyik partner szerkesztésébe belépve van egy felhő ikon, ezzel lehet a MOHU portálról letöltött szerződések XLSX táblázatot feltölteni, ezzel pedig a benne szereplő partnereket importálni az eVIR-be. Az ilyen módon importált partnerek esetében automatikusan megtörténik a MOHU partner és az eVIR partner összerendelése, valamint a központi rendszerben az aktuális alvállalkozói rendszerhez történő hozzárendelése is.
  • Mohu→Partnerek→Partnerek túrái
    A partnereket túrákba lehet szervezni, később a napi túratervek alapján lehet a járatokat (konkrét autókat) indítani. A túrák a partner csoportok alapján készülnek, ehhez partner csoportokat kell rögzíteni a Törzsadatok→Partner→Partner csoportok menüpontban.
  • Mohu→Beszállítások
    Ebben a menüpontban történik a tényleges kezelése a megrendeléseknek, szállításoknak. Háromféle módon kerülhet ide beszállítás:
    • A központi rendszerben a MUHO-tól érkezett rendeléseket tartalmazó XLSX táblázat importálásával
    • A központi rendszerben a felhasználó manuális adatrögzítésével
    • Az alvállalkozó rendszerében manuális adatrögzítéssel.
      Az Új beszállítás menüben lehet MOHU-tól függetlenül rendeléseket rögzíteni. Erre elsősorban olyan esetekben van szükség, ami MOHU-tól független (pl. nem a koncesszió alá tartozó biológiailag lebomló hulladék gyűjtése), vagy a MOHU gyűjtőszállítás speciális egyedi rendelésszámmal, stb.
    • Az itt szereplő listák követik a folyamatot és az állapotokat:
      • Összes beszállítás: minden megrendelés látható
      • Aktív beszállítások: azok a beszállítások, amelyekkel még foglalkozni kell, elvégzendőek
      • Véglegesített beszállítások: a MOHU rendszerében a megrendelő véglegesítette
      • Elfogadott beszállítások: ezek azok, amelyekhez már járat (autó) is hozzárendelésre került, ezek jelennek meg a sofőröknek is
      • Teljesített beszállítások: amikor a sofőr elvégezte a bevételezést, készült hozzá bevételezési bizonylat. Ezeket kell mérlegelni amikor az autó visszaérkezik.
      • Mérlegelt beszállítások: az autó visszaérkezését követően elvégzett mérlegelés utáni állapot, azaz amelyik rendelésekhez már mérlegjegy is tartozik.
      • Tárgynapi beszállítások: a mai napi összes beszállítás
      • Beküldött beszállítások: amelyek már a központi rendszerbe és azon keresztül a MOHU rendszerbe kerültek
      • Lezárt beszállítások: ez a végső állapot, amivel már semmilyen további tennivaló nincs.
  • Mohu→Sofőr listák elsősorban a sofőrök használatára készültek, a sofőrök portálján ezek a funkciók kerülnek meghívásra. Persze az irodai felületen is lehet ugyan olyan adatrögzítést csinálni, mint a sofőr felületen, ezért érhetőek el itt is ezek.
  • Mohu→Túrák
    A túrák azok a megrendelések, amelyeket a partner csoportbesorolása alapján egy adott napra egy gyűjtés alkalmával fognak végigjárni, de még nincs hozzá autó és sofőr rendelve. Itt kétféle nézetben lehet látni és húzogatással rendezgetni ezeket:
    • Rendelt túrák: túránkénti bontásban, az adott nap és túra vonatkozásában összesített darabszámok
    • Rendelt túrák részletesen: túránkénti bontásban, az adott nap és túra vonatkozásában minden rendelés felsorolása
    • Napi túrák: egy napra vonatkozóan a túrákban szereplő darabszámok
    • napi túrák részletesen: egy napra vonatkozóan minden megrendelés felsorolása
  • Mohu→Járatok
    A túrákból úgy lesz járat, hogy kijelölésre kerül az elvégzésére az autó, és ezzel együtt a sofőr is.
    • Mai járatok: Azok a járatok, amelyeket a mai napon járnak végig
    • Holnapi járatok: A holnapi nap megtervezéséhez
    • Nyomtatható járatok: A járatokhoz a kísérőlap nyomtatása
    • Elfogadott járatok email küldés: a járatban szereplő partnereknek email küldés, amiben értesítjük a konkrét munkavégzésről
    • Járatok listája: a járatok felsolása

Alvállalkozó rendszer - sofőr felhasználó

A sofőrök számra egy speciális, mobiltelefonon is jól használható portál került kialakításra, amiben minden sofőr felhasználó csak a számára releváns információkat látja, azaz elsősorban az aktuális napon elvégzendő beszállításokat, melyre kattintva tudja rögzíteni az edények mennyiségét és az átvett tömeget.

Szintén ezen a felületen van lehetőség megrendeléshez rendelt fotók készítésére (pl. probléma esetén bizonyítani a tényeket), illetve a meghiúsulást jelezni.

A rendszerben létrehozott felhasználó jogosultsági beállításai, valamint a hozzárendelt portál dönti el, hogy a a felhasználó irodai vagy sofőr jellegű felületet kap.

evir/mohu/mohu_hasznalat.txt · Utolsó módosítás: 2023/08/31 09:58 szerkesztette: royal