Az online számlázó rendszer használatának megkezdését a NAV-hoz be kell jelenteni. Ezt a bejelentést az használat megkezdésétől (azaz az első számla kiállítását követő) 30 napon belül kell megtenni elektronikus úton, az ÁNYK programon keresztül. Ezt jellemzően a cég könyvelője szokta megtenni, amihez a következő adatok szükségesek:
Havi vagy éves díj fizetése mellett, kizárólag Interneten keresztül, a BC.HU Kft. szerveréről igénybe vett számlázási szolgáltatás esetén a következő módon kell kitölteni a SZAMLAZO-01 nyomtatvány (C) blokkját:
Minta: szamlazo_evir_online_bc.pdf
Ha nem a felhőből szolgáltatott előfizetéses rendszerű eVIR, hanem az ügyfél szerverére telepített egyedi vállalatirányítási rendszer került bevezetésre, akkor annak a bejelentése nem így történik, ahhoz információ a NAV bejelentés oldalon található!
Ha saját maga szeretné a bejelentést elvégezni, akkor ahhoz a következő részekre van szükség:
Készült egy rövid videó is ezeknek a komponenseknek a telepítéséről és a bejelentés elvégzéséről, amely megtekinthető itt: Számlázó NAV bejelentés