A bevételezés és a kiadás vagy felhasználás adminisztrációja az igények szerint aszinkron, tehát lehetséges utólagosan bevételezni úgy termékeket, hogy azoknak a felhasználását, számlázását, stb már megtörtént.
A rendszer ebből a célból a ternékekhez külön-külön kezeli a bevételezési és a felhasználási-kiadási információkat.
Az ebből adódó helyzeteket lehet a cikkek összevetése során megvizsgálni.
Számos forrása lehet a bevételezési informácóknak. Az összevetés szempontjából két fő állapotot különböztetünk meg.
Nem tartozik hozzá bevételezési információ. Ezen belül két fő eset van.
Korábban valamilyen művelettel Raktárba vagy Bizonylatra került.
Speciális eset. (Valódi forgalmat nem jelentő eset) akkor jön létre ilyen, amikor
A Raktár korrekció, Termék összevezetés műveletével összevezetünk.
Ekkor az összevezetés hatására
A termékeknek van valamilyen bevételezési információjuk.
Ez lehetséges
Ha egy termék bekerül egy raktárba, akkor raktáron van.
Vannak speciális raktárak, amelyekbe a be és kikerülés külön bizonylatolva van, és az ottlétük alatt egyúttal a termék a bizonylaton is rajta van. Ebből a szempontból az összevetéskor ezeket mind raktáron levőnek tekintjük.
Itt a következőket értjük bizonylat alatt.
Általánosan megszokott felhasználás. Ahogy telik az idő itt egyre több termék gyűlik össze.
A fentieken felül előfordulhat, hogy egy termék más bizonylatra kerül rá.
Ide tartozik a teljesség igénye nélkül pl. a Gyártáskor történő felhasználás, beszerelés.
További esetek is előfordulhatnak, ahol a termék kikerült a látókörünkből, de nem vonhatjuk össze az előső esetekkel.
Ide tartozik a Szállítólevél lezárásával, leltárhiánnyal kapcsolatos fogyások.