Ez a dokumentum a 2018. július 1-től érvényes NAV adatszolgáltatással kapcsolatos tudnivalókat foglalja össze röviden.
A 100.000,- Ft ÁFA tartalmat meghaladó, belföldi adóalanynak kiállított számlákról kell adatot szolgáltatni automatikusan, a kiállítással egy időben
A rendszer úgy különbözteti meg az adóalanyiságot, hogy amelyik cégnek vagy személynek van adószáma megadva a rendszerben, azokról fog adatot szolgáltatni a NAV-nak.
A magánszemélynek, külföldi vevőnek kiállított számlákról nem kell adatot szolgáltatni
Ügyfélkapus azonosítással kell regisztrálni a NAV rendszerében ahhoz, hogy a szükséges felhasználói adatot megkapja a cég
Az adatszolgáltatáshoz a technikai felhasználó adatait kell megadni a beállításoknál, ezt követően az eVIR automatikusan elvégzi a műveletet
A számlázás folyamata nem változik, pontosan ugyan úgy kell ezután is számlákat készíteni, mint eddig
az eVIR figyeli a számlák beküldés utáni állapotát, figyeli a feldolgozottságot. Ha probléma van, jelzi.
ha nem sikerült a beküldés, akkor folyamatosan újrapróbálja a rendszer a küldést, a felhasználónak nem kell beavatkoznia
ha 24 órát meghaladó beküldési késedelem van, akkor a felhasználónak a NAV oldalán jelezni kell a késedelem okát
A kézi (számlatömbbe írt) számlák esetében 5 napon belül kell adatot szolgáltatni (500.000,- Ft ÁFA felett 1 napon belül). Ezt az eVIR-en keresztül nem lehet megtenni, közvetlenül a NAV oldalán kell felvinni.