A rendszerben tárolt vevői valamint szállítói számlák, és a hozzájuk tartozó teljesítettségi információk (bank és házipénztár) alapján elérhetőek különböző pénzügyi funkciók, lekérdezések, összesítések, listák. Ezek közül a legfontosabbak:
A pénzügyi számlanyilvántartásba rögzített vevői számlákhoz a házipénztári és bankon keresztüli kiegyenlítések alapján kamatlevelet készíthetünk. A kamatlevél készítése előtt két műveletet kell elvégezni:
Pénzügy → Kamatok
menüpontbanTörzsadatok → Pénzügyi → Késedelmi kamat
menüpontbanHa már rendelkezésünkre áll mind a sablon, mind a késedelmi kamat mértéke, akkor nincs akadálya a kamatlevelek előállításának. A folyamat:
Pénzügy → Számlák → Késedelmi kamat → Kamatoztatható számlák
menüpontban kell kezdeniKamatszámítás
-ra kattintva a rendszer kiszámolja és eltárolja a listában szereplő számlákhoz a késedelmi kamatokatPénzügy → Számlák → Késedelmi kamat → Kamatlevél előállítása
menüpontban található lista tartalmazza számlánként a kiszámított kamat mértékét. Ebből a listából van lehetőség a navigációs részen található Késedelmi kamatlevél
link segítségével a sablon kiválasztását követően a PDF formátumú kamatlevelek generálására, letöltéséreCsak azokra a számlákra fog a rendszer kamatlevelet generálni, amelyeknek a kiegyenlítése már megtörtént. A rendezetlen állapotú számlák kamatoztatásával meg kell várni a teljes kiegyenlítést.
A fizetési felszólítások használata előtt a Törzsadatok → Pénzügyi → Kintlévőség → Felszólítás sablon
menüpont alatt létre kell hozni legalább egy darab sablont.
Ha rendelkezünk már a sablonnal, akkor
Pénzügy → Számlák → Késedelmes számlák
menüben található listák közül kell kiválasztani a számunkra megfelelőtFelszólítás
link segítségével PDF formátumú dokumentumokat kapunk, vagy Felszólítás email
link segítségével emailt küld a rendszer a listában szereplő partnereknek a sablon kiválasztása után.A fizetési felszólítások e-mailben történő küldése automatizálható. Logikailag ide tartozik az egyenlegközlő dokumentum generálása is, azt is felszólítás sablonon keresztül lehet előállítani.
Az egyik legtöbbet használt pénzügyi lekérdezési menüpont a Pénzügy→Folyószámla
. Ebben a menüpontban a partner kiválasztását követően egy olyan PDF dokumentumot kapunk, ami tartalmazza a partner összes vevő és szállítói számláját, azok kiegyenlítettségi állapotát, valamint összegezve ezeket az aktuális állapot szerint. Pénzügyi elszámolási eltérés esetén célszerű eljuttatni egy ilyen folyószámla kivonatot a partnernek, így ellenőrizheti a rendszerben nyilvántartott számlákat és azok pénzügyi teljesítettségét.
A Pénzügy→Pénzügyi lekérdezések
menüpontban szereplő alap lekérdezések használatával információkhoz juthatunk. Az egyik leghasznosabb funkció az „Időszaki áttekintő”, amivel tetszés szerinti időszakra vonatkozóan gyorsan információt kapunk a bevételekről, kiadásokról, és a fizetendő vagy visszaigényelhető ÁFA mértékéről.
A Pénzügy → Áttekintő
menüpont alap
nézetében gyors áttekintést kaphatunk a pillanatnyi pénztár-, és bankszámlaegyenlegekről, valamint a tervezett bevételekről és kiadásokról. A Rendezetlenek
nézetben ugyan ezek az információk más csoportosításban találhatóak, segítve a rövid és hosszabb távú pénzügyi tervezést.