Az eVIR rendszer használatba vétele: amikor egy eVIR szoftver telepítése megtörténik, akkor a rendszerben létrehozásra kerül egy olyan felhasználó, aki a rendszeren belül teljes (adminisztrátori) jogosultsággal rendelkezik. 3 információt juttatunk el a felhasználóhoz:
Az adminisztrátor jogú felhasználó el tudja végezni azokat az alapbeállításokat (ld. Rendszer és beállítások oldal) amelyekre a rendszer használatához szüksége lehet, kezelheti a törzsadatokat (ld. Törzsadatok), valamint további felhasználókat hozhat létre, akiknek a jogosultságait beállíthatja (Jogosultsági rendszer).
A legtöbb esetben az alapbeállítások megfelelnek, ezért azonnal el lehet kezdeni az érdemi munkát a rendszerrel. A legegyszerűbb folyamat a szolgáltatás számlázása. Az első, szolgáltatást tartalmazó számla elkészítéséhez a következő lépések vezetnek:
Törzsadatok → Cikkszámok → Új szolgáltatás
menüpontban létre kell hozni azokat a szolgáltatásokat, amelyeket a bizonylatokon szerepeltetni szeretnénk (Cikkszámok, Cikkszám törzsadatok)Partnerek → Új cég mini
vagy Partnerek → Új személy mini
menüpontban fel kell venni annak a cégnek vagy személynek legalább a nevét és címét, akinek a számlát ki kell állítani (Partnernyilvántartás, Partner törzsadatok)Számlázás → számla készítés
menüpontban el lehet kezdeni a számla kiállítását (Számla, Bizonylat készítés)Ha nem csak szolgáltatást, hanem terméket is szeretnénk számlázni, akkor az előző pontban írtak módosulnak azzal, hogy szolgáltatás helyett terméket kell felvenni a cikktörzsbe, valamint kiegészülnek a termékek raktári kezelésével, azaz:
Törzsadatok → Cikkszámok → Új termék
menüpontban létre kell hozni azokat a termékeket, amelyeket a bizonylatokon szerepeltetni szeretnénk (Cikkszámok, Cikkszám törzsadatok)Törzsadatok → Raktártörzs → Új raktár
menüpontban létre kell hozni legalább egy raktárat, amibe majd be lehet vételezni a termékeket. (Raktár törzsadatok). Csak szolgáltatások kezelése esetén nincs szükség raktárakra, így ez a lépés kihagyható.Raktár → Bevételezés számláról
menüpontban készletre kell vételezni a beszerzett termékeket (Raktári bevételezés)Számlázás → számla készítés
menüpontban.Javasolt további lépések:
Törzsadatok → Pénzügyi
menüpontban a pénzügyi törzsadatok áttekintése, szükség szerinti módosítása, különös tekintettel az ÁFA kulcsokra, fizetési módokra (Pénzügyi törzsadatok)Törzsadatok → Bizonylat beállítások
menüpontban a bizonylatokon megjelenített egyes információk (pl. gyári számok) és a bizonylatok alján szereplő megjegyzések beállítása (Bizonylat törzsadat)Rendszer → Beállítások → Beállítások
menüpontban érdemes áttekinteni és testre szabni a rendszer alapbeállításait (pl. számla nyomtatás példányszáma). (Rendszer és beállítások)Rendszer → Felhasználók
menüpontban létre lehet hozni további felhasználókat, jogosultságokat beállítani (Jogosultsági rendszer)Törzsadatok → Partnerek → Tömeges műveletek
valamint a Törzsadatok → Cikkszámok → Tömeges műveletek
menüpontban lehet kezelni.