Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


evir:onlineszamla:hibauzenetek

Ezen az oldalon a legjellemzőbben előforduló hibaüzeneteket és a vele kapcsolatos tennivalókat / megoldást gyűjtöttük össze. Az oldal nem teljes körű, nem tartalmazza az összes lehetséges hibaüzenetet, csupán azokat, amelyek leginkább előfordulnak. Igény szerint folyamatosan bővülni fog…

  • ERROR: INVOICE_NUMBER_NOT_UNIQUE: A megadott számla sorszámmal már történt adatszolgáltatás.
    Normál esetben a számlázóprogram hibájára utalna, amikor ugyanolyan számlaszámmal eltérő adattartalmú számla kerülne kiállításra, azonban kizárólag olyan esetben fordul elő, amikor egy kicsit „köhögött” a NAV rendszere, így nem tudta az általuk vállalt időben visszaigazolni a számla beküldését, így az eVIR a következő alkalommal újra beküldte.
    Megoldás: a számla online státusz adatlapján levő Státusz lekérdezés funkcióval az eVIR lekéri az eredetileg beküldött számla tranzakció azonosítóját, így többet nem jelzi hibásnak.
  • WARN: INCORRECT_SUMMARY_DATA_INVOICE_NET_AMOUNT: Eredeti (CREATE) számla nettó összege nem lehet negatív.
    A NAV úgy döntött, hogy szerinte nem lehet helyes egy olyan negatív végösszegű számla kiállítása, ami nem hivatkozik valamilyen másik számlára, azaz nem annak a stornó vagy helyesbítő számlája.
    Megoldás: Ha a felhasználó úgy dönt, hogy márpedig szerinte helyes, akkor a Tudomásul vétel funkcióval jelezheti a rendszernek, hogy ne figyelmeztesse többet erre a számlára.
  • WARN: INCORRECT_VAT_CODE_CUSTOMER: Érvénytelen áfakód. Vevő áfakódja nem lehet 4-es.
    Az adószám, illetve csoportos adószám körüli kavarodás okozza a problémát. Amennyiben egy adóalany csoportos adószámmal, akkor annak kell szerepelnie a vevő csoportos adószámánál, míg a normál adószámnak az adószám mezőben. Adatszolgáltatáskor a rendszernek a csoportos adószámot kell kell adószámként beküldenie.
    Megoldás: ha a felhasználó biztos benne, hogy helyes a beírt adószám és csoportos adószám, akkor tudomásul vétellel el lehet tüntetni ezt a figyelmeztetést. Ha helytelen az adószám, akkor a számla érvénytelenítését követően helyes adószámmal történő számla kiállításával lehet orvosolni a problémát.
  • WARN: INCORRECT_VAT_CODE_CUSTOMER_GROUPMEMBER: Érvénytelen áfakód a csoporttag adószámában. A csoporttag vevő áfakódja csak 4-es lehet.
    Ez kapcsolódik az előző figyelmeztetéshez, csak éppen a másik esetre vonatkozik, azaz nem az adószámra, hanem a csoportos adószámra vonatkozik a figyelmeztetés.
    Megoldás: ugyan az, mint az előző esetben
  • WARN: INCORRECT_HEAD_DATA_CUSTOMER_TAX_NUMBER: Vevő adószáma nem létezik.
    Ez viszonylag egyértelmű: a NAV szerint nincs olyen adószám, ami a vevőhöz megadásra került. Szinte minden esetben igaza van a NAV-nak, és tényleg elírás történt.
    Megoldás: ha tényleg rossz az adószám, akkor a számla stornózása után (amire ismét ugyan ilyen hibaüzenet fog érkezni) javítani kell a vevő adószámát, és a helyes adatokkal ismét kiállítani a számlát.
  • WARN: INCORRECT_HEAD_DATA_CUSTOMER_TAXPAYERID: Hibás adószám. A vevő nem élő adózó!
    Ez majdnem ugyanaz, mint az előző, de annyi a különbség, hogy létezik a megadott adószám, adóalanyhoz is tartozik, de a NAV saját nyilvántartása szerint a státusza nem „élő”. Érdemes felvenni a vevővel a kapcsolatot, aki biztosan tud valami információval szolgálni a helyzetről.
  • WARN: INCORRECT_HEAD_DATA_CUSTOMER_GROUPMEMBER_TAXPAYERID: Hibás adószám. Vevőként ÁFA csoporttag adószáma lett megadva!
    Maga az adószám érvényes, azonban csoportos áfaalanyiság esetén a szolgáltatás igénybevevője a csoport, így nem lehet a számlát csak az egyik tag adószámára kiállítani, hanem a csoport adószámát kell a tag adószáma helyett alkalmazni.
    Csoportos áfalanyiság
  • WARN: MISSING_HEAD_DATA_CUSTOMER: Vevő adószám (első nyolc karaktere) hiányzik.
    A hibaüzenet elméletileg csak akkor jelenik meg, ha a vevőnek illene lennie adószámának, azonban az mégsem szerepel az adatszolgáltatásban. Gyakorlatban az Online számla 3.0 indulása óta nagyon sűrűn lehet vele találkozni, mert ez az egyik legsűrűbben előforduló téves jelzés. Az összes olyan magánszemélynek kiállított számlára jön, ahol az ÁFA tartalom meghaladja a 100.000,- Ft-ot (azaz valószínűleg az Online számla 1.0 idejéből maradt meg).
    Megoldás: ha tévedésből jött az üzenet, akkor csak tudomásul kell venni. Ha nem tévedés, akkor viszont helyesbíteni kell a számlát.

Kapcsolódó oldalak:

evir/onlineszamla/hibauzenetek.txt · Utolsó módosítás: 2021/06/08 14:50 szerkesztette: era