Az online számla hibakezelésnél lehetőség van egy felmerült hiba tudomásulvételére, aminek az a hatása, hogy többet már nem figyelmeztet a rendszer a kapott hibaüzenetre.
Sok esetben azonban inkább preferált előbb a státusz lekérdezés
funkcióval megpróbálni megjavítani az állapotot.
Ennek oka többek között az, hogy a az adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése nem a számla beküldésével, hanem a feldolgozottsági állapot lekérdezésével teljesül (amit a NAV naplóz is), így a státusz lekérdezés megfelel ennek az elvárásnak is.
Az egyik legjellemzőbb előfordulása ennek a számla stornozás, méghozzá akkor, amikor rögtön a kiállítás után azonnal stornózásra kerül a bizonylat:
Mivel a szabályozás szerint a számla kiállítását követően azonnal be kell küldeni a számlát, ezért az eVIR nem teheti meg, hogy a stornó számla beküldésével megvárja az eredeti számla feldolgozását, így sajnos ennek a hibának az előfordulása bele van kódolva a rendszerbe.
Azonban ha ilyenkor nem a „tudomásulvétel” funkciót használjuk, hanem egy kis idő elteltével a „státusz lekérdezés” funkciót, akkor már helyreáll a rend, hiszen a NAV addigra feldolgozta az eredeti és a stornó számlát is, így minden rendesen befogadásra került.
Ez semmilyen problémát nem okoz, semmilyen jogkövetkezménye nincs, de ha valaki el szeretné kerülni ezt az egészet, akkor a legegyszerűbben úgy teheti meg, ha a helyesbítő számla vagy stornó számla kiállítása előtt az online számla listában ellenőrzi, hogy a helyesbíteni kívánt számla már feldolgozott állapotban van-e.
Kapcsolódó oldalak: