Ez a dokumentum egy előző változata!
Pénzügy
Az eVIR pénzügyi része egy komplex rendszer, amely abban az esetben tud igazán jól és hatásosan működni, ha annak minden része használatban van. Főbb elemei:
A funkcionalitás rövid összefoglalása:
A vevői számlák automatikusan importálásra kerülnek, amikor kiállításra kerül a bizonylat a rendszerben.
A szállítói számlák adatait manuálisan kell rögzíteni, de igény esetén ezt kombinálni lehet a raktári bevételezés utáni félautomata importálással.
A számlák teljesítettségét a házipénztárakon és/vagy bankszámlákon keresztül lehet kezelni, vagy pedig le lehet zárni őket.
A lekérdezések, statisztikák ezekből az adatokból fognak dolgozni.
Beállítások
Mielőtt el kezdenénk használni a pénzügyi részt, néhány alapbeállítást el kell végezni a Pénzügyi törzsadatok-ban. Ezek a következők:
Törzsadatok → Pénzügyi → Pénztár
menüpontban létre kell hozni legalább 1 házipénztárt.
A pénztárba a kezdő egyenleget egy bevételi pénztárbizonylat kiállításával lehet elhelyezni.
Törzsadatok → Pénzügyi → Bank
menüpontban fel kell venni legalább 1 bankszámlát.
A bankszámla létrehozásával egyidejűleg automatikusan létrejön egy kezdő egyenleg nevű bizonylat, aminek a dátuma megegyezik a létrehozás dátumával. Ha ez a dátum nem megfelelő, akkor a további bankbizonylatok rögzítése előtt még adatbázis szinten módosítható, de a későbbiek folyamán erre már nincs lehetőség! A kezdő egyenleg összegét a Pénzügy → Bank → Nyitott bizonylatok listája
menüpontból elindulva lehet megadni.
A rendszer telepítésekor néhány alapértelmezett tétel típus beállításra kerül (pl. árubeszerzés, üzemanyag, stb.). Ha a későbbi lekérdezésekhez nem ezekre a tétel típusokra van szükség, akkor ezeket is módosítani lehet.
-