Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


evir:szallitolevel:szallitolevel

Szállítólevél

A rendszerrel az adatbázisban található adatok alapján lehet szállítólevelet készíteni.

A bizonylat készítésről általánosságban ezen az oldalon olvashat:

A szállítólevél készítésének lépései:

  1. Szállítólevél készítés elindítása a Szállítólevél → Szállítólevél készítése menüpontban
    1. Dátum (Nem módosítható, a rendszer állítja be)
    2. Teljesítés dátuma
    3. Árkategória kiválasztása
  2. Számlázási cím: A megadott cím rögzítésre kerül a partner adataihoz.
  3. Tételek hozzáadásának ismétlése egészen addig, ameddig az összes kívánt tétel szerepel a bizonylaton
  4. Felvesz gomb hatására elkészül a szállítólevél, amiből a beállításokban meghatározott mennyiségű példányokat (eredeti + másolatok) tartalmazó PDF kerül generálásra, melyet a böngésző jelenít meg.
  5. Az elkészült szállítólevél példányokat ki kell nyomtatni, majd a cég ügyviteli folyamatai szerint kezelni

A szállítólevél elsődlegesen az árumozgás dokumentálására, a termékek átvételének igazolására szolgál.
A kiállított szállítólevelet a hatályos szabályozás szerint ésszerű időn belül (tipikusan 15 nap) számlázni kell.

A szállítólevél számlázása a Bizonylat készítés oldalon leírt módon egyszerűen és gyorsan, az adatok ismételt felvitele nélkül megtörténhet.


A Szállítólevél → Visszáru szállító menüpontban lehet egy korábban kiállított szállítólevél alapján visszárut tartalmazó szállítólevelet készíteni.

Ha az áru átadása meghiúsul, akkor lehetőség van egy teljes szállítólevél stornózására is a Szállítólevél → Szállítólevél storno menüpontban.

Közösségen belüli ÁFA mentes értékesítés támogatására az export számla analógiájára lehetőség van export szállítólevelet készíteni a Szállítólevél → Exportszállító készítése menüpontban. Ezen a bizonylaton a cikktörzsben tárolt ÁFA kulcsoktól függetlenül, ÁFA tartalom nélkül kerülnek a tételek a bizonylatra.

A Szállítólevél → Szállítólevél lista menüpontból elindulva, egy szállítólevelet kiválasztva elérhető néhány speciális funkció is a számla nézet navigációs sávjából:

  • Lezárás
    A szállítólevél tartalma valamilyen ok miatt nem kerül számlázásra, a rendszer többet nem fogja számlázandóként kezelni.
  • Ár nélküli nyomtatás
    A szállítólevélből olyan másolat példányt lehet nyomtatni, amely nem tartalmaz semmilyen árat.
  • Storno
    Ugyan azt a funkcionalitást lehet elérni, mint a Szállítólevél → Szállítólevél storno menüpontból.
  • Díjbekérő nyomtatás
    A szállítólevéllel megegyező adattartalmú díjbekérő PDF dokumentum előállítása.

A rendszer kezeli a rész-számlázásokat, nem jelent problémát, ha egy szállítólevél tételei több számlán kerülnek számlázásra.


Kapcsolódó oldalak:

evir/szallitolevel/szallitolevel.txt · Utolsó módosítás: 2021/07/22 11:51 szerkesztette: era