A rendszerrel az adatbázisban található adatok alapján lehet szállítólevelet készíteni.
A bizonylat készítésről általánosságban ezen az oldalon olvashat:
A szállítólevél készítésének lépései:
Szállítólevél → Szállítólevél készítése
menüpontbanRendszerbeállítások
menüpont Szállítólevél
mezőjében beállítható a megjelenítése!Felvesz
gomb hatására elkészül a szállítólevél, amiből a beállításokban meghatározott mennyiségű példányokat (eredeti + másolatok) tartalmazó PDF kerül generálásra, melyet a böngésző jelenít meg.
A szállítólevél elsődlegesen az árumozgás dokumentálására, a termékek átvételének igazolására szolgál.
A kiállított szállítólevelet a hatályos szabályozás szerint ésszerű időn belül (tipikusan 15 nap) számlázni kell.
A szállítólevél számlázása a Bizonylat készítés oldalon leírt módon egyszerűen és gyorsan, az adatok ismételt felvitele nélkül megtörténhet.
A Szállítólevél → Visszáru szállító
menüpontban lehet egy korábban kiállított szállítólevél alapján visszárut tartalmazó szállítólevelet készíteni.
Ha az áru átadása meghiúsul, akkor lehetőség van egy teljes szállítólevél stornózására is a Szállítólevél → Szállítólevél storno
menüpontban.
Közösségen belüli ÁFA mentes értékesítés támogatására az export számla analógiájára lehetőség van export szállítólevelet készíteni a Szállítólevél → Exportszállító készítése
menüpontban. Ezen a bizonylaton a cikktörzsben tárolt ÁFA kulcsoktól függetlenül, ÁFA tartalom nélkül kerülnek a tételek a bizonylatra.
A Szállítólevél → Szállítólevél lista
menüpontból elindulva, egy szállítólevelet kiválasztva elérhető néhány speciális funkció is a számla nézet navigációs sávjából:
Lezárás
Ár nélküli nyomtatás
Storno
Szállítólevél → Szállítólevél storno
menüpontból.Díjbekérő nyomtatás
A rendszer kezeli a rész-számlázásokat, nem jelent problémát, ha egy szállítólevél tételei több számlán kerülnek számlázásra.
Kapcsolódó oldalak: