Az eVIR rendszer használatba vétele: amikor egy eVIR szoftver telepítése megtörténik, akkor a rendszerben létrehozásra kerül egy olyan felhasználó, aki a rendszeren belül teljes (adminisztrátori) jogosultsággal rendelkezik.
3 információt juttatunk el a felhasználóhoz, amivel bejelentkezhet:
A Felépítés és működés dokumentációs oldalon az alap funkciókkal és a program alap felületével lehet megismerkedni.
Az adminisztrátor jogú felhasználó:
A legtöbb esetben az alapbeállítások megfelelnek, ezért azonnal el lehet kezdeni az érdemi munkát a rendszerrel.
A legegyszerűbb folyamat a szolgáltatás számlázása. Az első, szolgáltatást tartalmazó számla elkészítéséhez a következő lépések vezetnek:
Törzsadatok → Cikkszámok → Új szolgáltatás menüpontban létre kell hozni azokat a szolgáltatásokat, amelyeket a bizonylatokon szerepeltetni szeretnénk. (Cikkszámok, Cikkszám törzsadatok).Partnerek → Új cég mini vagy Partnerek → Új személy mini menüpontban fel kell venni annak a cégnek vagy személynek legalább a nevét és címét, akinek a számlát ki kell állítani (Partnernyilvántartás, Partner törzsadatok).Számlázás → Számla készítés menüpontban el lehet kezdeni a számla kiállítását (Számla, Bizonylat készítés).Ha nem csak szolgáltatást, hanem terméket is szeretnénk számlázni, akkor az előző pontban írtak módosulnak azzal, hogy szolgáltatás helyett terméket kell felvenni a cikktörzsbe, valamint kiegészülnek a termékek raktári kezelésével, azaz:
Törzsadatok → Cikkszámok → Új termék menüpontban létre kell hozni azokat a termékeket, amelyeket a bizonylatokon szerepeltetni szeretnénk (Cikkszámok, Cikkszám törzsadatok)Törzsadatok → Raktártörzs → Új raktár menüpontban létre kell hozni legalább egy raktárat, amibe majd be lehet vételezni a termékeket. (Raktár törzsadatok). Csak szolgáltatások kezelése esetén nincs szükség raktárakra, így ez a lépés kihagyható.Raktár → Bevételezés számláról menüpontban készletre kell vételezni a beszerzett termékeket (Raktári bevételezés)Számlázás → számla készítés menüpontban.Törzsadatok → Pénzügyi menüpontban a pénzügyi törzsadatok áttekintése, szükség szerinti módosítása, különös tekintettel az ÁFA kulcsokra, fizetési módokra (Pénzügyi törzsadatok)Törzsadatok → Bizonylat beállítások menüpontban a bizonylatokon megjelenített egyes információk (pl. gyári számok) és a bizonylatok alján szereplő megjegyzések beállítása (Bizonylat törzsadat)Rendszer → Beállítások → Beállítások menüpontban érdemes áttekinteni és testre szabni a rendszer alapbeállításait (pl. számla nyomtatás példányszáma). (Rendszer és beállítások)Rendszer → Felhasználók menüpontban létre lehet hozni további felhasználókat, jogosultságokat beállítani (Jogosultsági rendszer)Törzsadatok → Partnerek → Tömeges műveletek valamint a Törzsadatok → Cikkszámok → Tömeges műveletek menüpontban lehet kezelni.Kapcsolódó oldalak: