Sztornó számla (bizonylat)
Számla (bizonylat) sztornózásának elindítása történhet listából és menüből is
Sztornó bizonylat elkészítése
Mindkét esetben a rendszer megmutatja a sztornózandó számla (bizonylat) adatait.
-
Email értesítő Mivel a partner a sztornó bizonylatnál már adott az email küldés terület megjelenik!
-
Dátum (Nem módosítható, a rendszer állítja be)
Fizetési mód (Nem módosítható, az eredeti számláét tartalmazza)
Fizetési határidő (a fizetési módnak megfelelően)
Teljesítés dátuma: A sztornó számla teljesítés dátuma az eredeti számla dátumával egyezik meg.
Célraktár
A termék raktárból került a számlára vagy szállítólevélre, akkor a stornó művelet a legördülőben kiválasztott módon működik, azaz:
Új raktár
esetén a rendszer létrehoz egy új raktárat, aminek a neve megegyezik a bizonylat számával, és ebbe kerülnek a termékek. Ez olyan esetben célravezető, ha pl. ugyan azokat a termékeket egy másik bizonylatra szeretnénk tenni.
Korábbi raktárba
esetén a rendszer megpróbálja ugyan abba a raktárba visszahelyezni a terméket ahonnan a bizonylatra került. Ha nem sikerül (mert pl. már megszűnt a raktár) akkor a főraktárba helyezi el.
Főraktár
: a rendszer alapértelmezett raktárába helyezi a termékeket függetlenül attól, hogy melyik raktárból kerültek a bizonylatra.
Egy kiválasztott raktár
: a rendszer számára elérhető raktárak közül szabadon lehet választani egyet
-
| Tételek módosítása | Tételek módosítása
Bizonylat sztornó művelet elvégzésekor a sztornózott bizonylaton szereplő termékeket attól függően kezeli a rendszer, hogy azok honnan/hogyan kerültek rá a bizonylatra:
Másik bizonylatról származik (pl. számla esetén szállítólevélről, munkalapról, rendelésről, vagy szállítólevél esetén vevői rendelésről, stb.), akkor oda kerül vissza a termék, és a forrás bizonylat állapota is változik. Pl. ha egy vevői rendelés alapján készült számla stornózása „visszanyitja” a rendelést, azaz az állapota ismét teljesíthetővé válik.
| Felvesz | gombra kell kattintani a sztornózáshoz.
Elkészül a sztornó bizonylat és
PDF kerül generálásra, amit a cég ügyviteli folyamatainak megfelelően kell tovább kezelni.
A rendszer minden esetben igyekszik a teljes „láncon” végigmenni.
Azaz ha pl. egy vevői rendelést szállítólevéllel zárunk le, a szállítólevelet számlázzuk, majd ezt a számlát stornózzuk, akkor a számla stornó visszanyitja a szállítólevelet, a szállítólevél stornó visszanyitja a vevői rendelést, a vevő rendelés lezárásánál meg kiválasztható, hogy az ott szereplő termékeknek mi legyen a sorsa…
Kapcsolódó oldalak: