Vevői rendelés

A rendszerrel az adatbázisban található adatok alapján lehet vevői rendelést rögzíteni.

A rendszer külső rendszerrel történő kommunikációja (pl. webshop) is eredményezhet vevői rendelést. A művelet célja, hogy dokumentálja a vevőtől bármilyen kommunikációs csatornán érkezett megrendelést, és erről egy rendelés visszaigazolás bizonylatot generáljon, ami tartalmaz minden olyan adatot, ami a megrendelés körülményeire és tételeire vonatkozik.

A vevői rendelés készítésének lépései:

  1. Vevői rendelés készítés elindítása a Rendelések,
  2. Rendeléskészítés menüpont alatt.
  3. Számlázási és szállítási cím: A partner kiválasztása után jelennek meg a cím mezők!
    A megadott új cím rögzítésre kerül a partner adataihoz.
  4. Paraméterek megadása:
    1. Dátum (Nem módosítható, a rendszer állítja be)
    2. Szállítási határidő
    3. ÁFA körön kívüli: amennyiben a rendelés tételei ne tartalmazzanak ÁFÁ-t.
    4. Árkategória kiválasztása
  5. Hivatkozási számok
    1. Rendelés hivatkozás: amennyiben van vevői hivatkozási szám, akkor azt ide lehet rögzíteni. Felkerül a rendelés visszaigazolás pdf bizonylat paraméterei közé.
    2. Raktári rendelés hivatkozási szám: Tételek hozzáadásakor a Termék raktárból gomb használata esetén, a tételek hozzáadása után lehet hivatkozást írni a raktári rendeléshez.
    3. Beszállító neve hivatkozási szám: Tételek hozzáadásakor a Termék beszállítótól használata esetén, a tételek kiválasztása után beszállítónként, a beszállítói névvel megjelölve jelenik meg a hivatkozási szám mező.
      A rögzített adat felkerül az így generált beszállítói rendelés bizonylat paraméterei közé. Ha több beszállítótól is rögzítettünk berendelést, akkor beszállítónként készül el a pdf bizonylat.
  6. Megjegyzés írása
  7. Tételek hozzáadása
    Tételek hozzáadásának ismétlése egészen addig, ameddig az összes kívánt tétel szerepel a bizonylaton.
    Speciális gombok a vevői rendelés készítéskor, melyek az általános gomboktól eltérnek:
    1. | Termék beszállítótól | a vevői rendeléssel egyidejűleg szállítói rendelés is készül a vevői rendeléssel azonos időben. A tételek kiválasztása után beszállítónként kitölthető a hivatkozási szám.
    2. | Korábbi rendelések | egy korábbi vevői rendelés tételeinek betöltése,
      Rendelés "módosítás"
    3. | Korábbi berendelések | egy korábbi szállítói rendelés tételeinek betöltése,
    4. | Ajánlatok | A rendelés alapja lehet egy korábban kiadott ajánlat is, de ettől teljesen függetlenül is készülhet.
  8. | Felvesz | gomb hatására elkészül a rendelés, valamint egy PDF dokumentum, ami a következőket tartalmazhatja a rendelés tételeitől függően:
    1. Rendelés visszaigazolás nevű dokumentum, amit a vevőnek lehet eljuttatni. Tartalmazza az összes terméket eladási áron. Ez alapján fog elkészülni a számla is.
    2. Rendelés raktárból nevű dokumentum, ami kvázi egyenértékű egy raktárközi mozgás bizonylattal. Ez alapján lehet a raktárkészletből összekészíteni a termékeket.
    3. Beszállítói rendelés: a szállítónak küldhető megrendelés, ami beszerzési áron tartalmazza a tételeket. Ez lehet majd a raktári bevételezés alapja.

Az elkészült rendeléseket a Rendelések → Vevői → Rendeléslista menüpontban lehet megtalálni, a rendelések adatait itt lehet megnézni.

Kapcsolódó oldalak: