A rendszerrel az adatbázisban található adatok alapján lehet vevői rendelést rögzíteni.
A rendszer külső rendszerrel történő kommunikációja (pl. webshop) is eredményezhet vevői rendelést. A művelet célja, hogy dokumentálja a vevőtől bármilyen kommunikációs csatornán érkezett megrendelést, és erről egy rendelés visszaigazolás bizonylatot generáljon, ami tartalmaz minden olyan adatot, ami a megrendelés körülményeire és tételeire vonatkozik.
ÁFA körön kívüli
: amennyiben a rendelés tételei ne tartalmazzanak ÁFÁ-t.Rendelés hivatkozás
: amennyiben van vevői hivatkozási szám, akkor azt ide lehet rögzíteni.Keresendő
mezőbe történő beírást követően a megfelelő gomb megnyomásával:Rendelés visszaigazolás
nevű dokumentum, amit a vevőnek lehet eljuttatni. Tartalmazza az összes terméket eladási áron. Ez alapján fog elkészülni a számla is.Rendelés raktárból
nevű dokumentum, ami kvázi egyenértékű egy raktárközi mozgás bizonylattal. Ez alapján lehet a raktárkészletből összekészíteni a termékeket.Beszállítói rendelés
: a szállítónak küldhető megrendelés, ami beszerzési áron tartalmazza a tételeket. Ez lehet majd a raktári bevételezés alapja.
Az elkészült rendeléseket a Rendelések → Vevői → Rendeléslista
menüpontban lehet megtalálni.
A rendelések tételeiről, állapotáról a Rendelések → Vevői → Rendelés állapotok
menüpontban található aktuális információ.
Ha a vevői rendelés nem kerül teljesítésre (mert pl. a vevő visszamondta a megrendelést), akkor lehetőség van a rendelés lezárására. Ezt bármelyik olyan listából el lehet végezni, ahonnan magát a rendelést meg lehet nézni (pl. Rendelések → Vevői → Rendeléslista
menüpontból elindulva), a rendelés nézet navigációs részén levő lezárás
funkcióval. Ebben az esetben a rendszer igény szerint lehetőséget biztosít a lezárandó megrendeléshez tartozó raktárban levő termékek áthelyezésére más raktárba.
Ha valamilyen ok miatt szükség van a vevői rendelés módosítására, akkor azt új vevői megrendelés készítésével lehet megcsinálni, ami új bizonylatszámot is kap, viszont megjegyzés szinten hivatkozik az előző megrendelés bizonylatszámára. Ekkor a rendelés készítés elindítását követő első lépés a Korábbi rendelések
gomb megnyomása legyen, aminek hatására a rendszer be tudja tölteni az előző megrendelés minden adatát (partner, tételek, stb.), valamint a következő lépésben lehetőséget biztosít a korábbi megrendelés automatikus lezárására is. Ha a korábbi megrendelés automatikusan lezárásra kerül, akkor a korábbi megrendeléshez tartozó raktárban levő termékek automatikusan áthelyezésre kerülnek az új megrendeléshez tartozó raktárba.
A rendszer bármennyi és bármilyen mértékű részteljesítést kezel egy vevői rendeléshez. A vevői rendelés a részteljesítések miatt nem kerül automatikusan lezárásra, egészen addig nyitott állapotban marad, ameddig nincs minden tétele számlázva vagy szállítólevére helyezve. A részteljesítések alkalmával számlázott termékek mennyisége természetesen már nem számít bele a még szállítandó termékek mennyiségébe, a rendszer pontosan tudja, hogy egy-egy rendelésből mit szállítottunk már le és még mit kell szállítani. Erre vonatkozó információt a Rendelések → Vevői → Rendelésállapotok
menüpontban található listák szolgáltatnak.
Kapcsolódó oldalak: