Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


evir:rendeles:vevoi:vevoi_rendeles

Vevői rendelés

A rendszerrel az adatbázisban található adatok alapján lehet vevői rendelést rögzíteni.

A rendszer külső rendszerrel történő kommunikációja (pl. webshop) is eredményezhet vevői rendelést. A művelet célja, hogy dokumentálja a vevőtől bármilyen kommunikációs csatornán érkezett megrendelést, és erről egy rendelés visszaigazolás bizonylatot generáljon, ami tartalmaz minden olyan adatot, ami a megrendelés körülményeire és tételeire vonatkozik.

A vevői rendelés készítésének lépései:

  1. Vevői rendelés készítés elindítása a Rendelések,
  2. Vevői,
  3. Rendeléskészítés menüpont alatt.
  4. Számlázási és szállítási cím: A partner kiválasztása után jelennek meg a cím mezők!
    A megadott új cím rögzítésre kerül a partner adataihoz.
  5. Paraméterek megadása:
    1. Dátum (Nem módosítható, a rendszer állítja be)
    2. Szállítási határidő
    3. ÁFA körön kívüli: amennyiben a rendelés tételei ne tartalmazzanak ÁFÁ-t.
    4. Árkategória kiválasztása
  6. Hivatkozási számok
    1. Rendelés hivatkozás: amennyiben van vevői hivatkozási szám, akkor azt ide lehet rögzíteni.
  7. Megjegyzés írása
  8. Tételek hozzáadása a Keresendő mezőbe történő beírást követően a megfelelő gomb megnyomásával:
    1. | Termék raktárból | termék keresése raktárkészleten, azaz az azonnal, raktárkészletről teljesíthető termékek között,
    2. | Termék cikktörzsből | termék keresése a cikktörzsben, azaz a raktárkészlettől teljesen függetlenül elérhető terméklistában,
    3. | Termék beszállítótól | a vevői rendeléssel egyidejűleg szállítói rendelés is készül a vevői rendeléssel azonos időben,
    4. | Szolgáltatás keresés | szolgáltatás keresése,
    5. | Korábbi rendelések | egy korábbi vevői rendelés tételeinek betöltése,
    6. | Korábbi berendelések | egy korábbi szállítói rendelés tételeinek betöltése,
    7. | Ajánlatok | A rendelés alapja lehet egy korábban kiadott ajánlat is, de ettől teljesen függetlenül is készülhet.
      Tételek hozzáadásának ismétlése egészen addig, ameddig az összes kívánt tétel szerepel a bizonylaton
  9. | Felvesz | gomb hatására elkészül a rendelés, valamint egy PDF dokumentum, ami a következőket tartalmazhatja a rendelés tételeitől függően:
    1. Rendelés visszaigazolás nevű dokumentum, amit a vevőnek lehet eljuttatni. Tartalmazza az összes terméket eladási áron. Ez alapján fog elkészülni a számla is.
    2. Rendelés raktárból nevű dokumentum, ami kvázi egyenértékű egy raktárközi mozgás bizonylattal. Ez alapján lehet a raktárkészletből összekészíteni a termékeket.
    3. Beszállítói rendelés: a szállítónak küldhető megrendelés, ami beszerzési áron tartalmazza a tételeket. Ez lehet majd a raktári bevételezés alapja.

Az elkészült rendeléseket a Rendelések → Vevői → Rendeléslista menüpontban lehet megtalálni.

Rendelés állapotok

A rendelések tételeiről, állapotáról a Rendelések → Vevői → Rendelés állapotok menüpontban található aktuális információ.

Lezárás

Ha a vevői rendelés nem kerül teljesítésre (mert pl. a vevő visszamondta a megrendelést), akkor lehetőség van a rendelés lezárására. Ezt bármelyik olyan listából el lehet végezni, ahonnan magát a rendelést meg lehet nézni (pl. Rendelések → Vevői → Rendeléslista menüpontból elindulva), a rendelés nézet navigációs részén levő lezárás funkcióval. Ebben az esetben a rendszer igény szerint lehetőséget biztosít a lezárandó megrendeléshez tartozó raktárban levő termékek áthelyezésére más raktárba.

Módosítás

Ha valamilyen ok miatt szükség van a vevői rendelés módosítására, akkor azt új vevői megrendelés készítésével lehet megcsinálni, ami új bizonylatszámot is kap, viszont megjegyzés szinten hivatkozik az előző megrendelés bizonylatszámára. Ekkor a rendelés készítés elindítását követő első lépés a Korábbi rendelések gomb megnyomása legyen, aminek hatására a rendszer be tudja tölteni az előző megrendelés minden adatát (partner, tételek, stb.), valamint a következő lépésben lehetőséget biztosít a korábbi megrendelés automatikus lezárására is. Ha a korábbi megrendelés automatikusan lezárásra kerül, akkor a korábbi megrendeléshez tartozó raktárban levő termékek automatikusan áthelyezésre kerülnek az új megrendeléshez tartozó raktárba.

Részteljesítés

A rendszer bármennyi és bármilyen mértékű részteljesítést kezel egy vevői rendeléshez. A vevői rendelés a részteljesítések miatt nem kerül automatikusan lezárásra, egészen addig nyitott állapotban marad, ameddig nincs minden tétele számlázva vagy szállítólevére helyezve. A részteljesítések alkalmával számlázott termékek mennyisége természetesen már nem számít bele a még szállítandó termékek mennyiségébe, a rendszer pontosan tudja, hogy egy-egy rendelésből mit szállítottunk már le és még mit kell szállítani. Erre vonatkozó információt a Rendelések → Vevői → Rendelésállapotok menüpontban található listák szolgáltatnak.


Kapcsolódó oldalak:

evir/rendeles/vevoi/vevoi_rendeles.txt · Utolsó módosítás: 2023/08/10 13:55 szerkesztette: era